کد خبر: ۱۲۰۷۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۵ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال که امروز میهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص احتمال تبانی صورت گرفته بین تیم‌های ملی فوتبال لبنان و قطر گفت: پس از اینکه این موضوع در رسانه‌های لبنانی منتشر شد، بخش رسانه‌ای و بین‌الملل فدراسیون فوتبال آن را پیگیری کرد و بر همین اساس توانستیم مستندات خوبی را از لبنان به دست آوریم و البته وظیفه ما بود که این بحث را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: موضوعی که مسلم است این است که فیفا برای ورود به چنین موضوعاتی سازمان بازرسی‌اش را تعریف کرده تا این درصد از موارد را رصد و کنترل کند. با این حال معتقدم که باید مستندات قوی‌تر باشد چرا که در غیر این صورت قابل رسیدگی نخواهد بود.

نبی در پاسخ به این سؤال که آیا برای اعتراض به فیفا از سوی فدراسیون فوتبال ایران وکیلی گرفته شده یا خیر، گفت: ابتدا باید مستندات را پیدا می‌کردیم و سپس در این خصوص تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: فیفا باید فضایی را ایجاد کند که در فوتبال ناامنی به وجود نیاید به خصوص در رقابت‌های مهمی مانند مسابقات مقدماتی جام جهانی که باید ناامنی‌ها کنترل شود و امنیت به گونه‌ای باشد که برخی اتفاقات در نتایج تاثیرگذار نباشد. اما اگر هم در زمینه تبانی و یا سایر مسائل این‌چنینی مستندات خوبی ارائه شود آنها به خاطر هواداران فوتبال باید ورود کنند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد عملکرد این فدراسیون در سال 91 یادآور شد: در بخش اجرایی تابعی از سیاست گذاری‌های هیئت رئیسه هستیم و در این خصوص باید به این موضوع توجه شود. در خصوص نتایج تیم ملی به غیر از تیم ملی جوانان از سایر بخش‌ها از جمله فوتسال، فوتبال ساحلی، تیم ملی نوجوانان موفق عمل کردیم و در بانوان هم فعالیت‌های خوبی داشتیم. ضمن اینکه در بخش بزرگسالان هنوز سه بازی باقی مانده که به سال 92 موکول شده است و پس از آن در خصوص این تیم باید اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با این حال به  نظر می‌رسد در بخش بزرگسالان سال موفقی نداشتیم، عنوان کرد: اساسا تقویم باشگاهی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر روی تیم‌های ملی تاثیرگذار است. به طور مثال در مسابقات مقدماتی جام جهانی و در دور رفت، زمانی مقابل ازبکستان قرار گرفتیم که هنوز لیگ آغاز نشده بود و بازی‌های بعد هم به همین منوال بود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید با توجه به برخی موارد می‌توانستیم کی‌روش را بهتر مدیریت کنیم، ضمن تائید این مطلب افزود: در گذشته برانکو سرمربی قبلی تیم ملی همیشه 26 بازیکن خاص را دعوت و 4 نفر مشخص را خط می‌زد و حتی ترکیب ثابت و سه تعویضش هم مشخص بود. این مربی هیچ پشتوانه سازی انجام نداد و ما با همان بازیکنانی که در دهه 90 ساخته بودیم توانستیم در جام جهانی 2006 حضور پیدا کنیم. اما در حال حاضر بستری که باید برای تیم‌های ملی فراهم می‌شده است، اتفاق افتاده و نفرات شاخصی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان حضور دارند که همین بازیکنان آینده تیم ملی محسوب می‌شوند. بنابراین کی‌روش هم مجبور بود از موجودی فعلی استفاده کند و اگر امثال اشکان دژاگه وارد فوتبال ملی ما شدند به خاطر نیاز تیم ملی بوده است.

وی ادامه داد: ژاپن،‌کره، ازبکستان، استرالیا و قطر و امارات رقبای فدراسیون ایران محسوب می‌شوند. آنها روی بحث منابع مالی به خوبی برنامه‌ریزی می‌کنند و این در حالی است که منابع مالی ما مختصر است.

در ادامه برنامه در خصوص احتمال تبانی لبنان و قطر فیلمی به نمایش درآمد که به این موضوع پرداخته که احتمال این موضوع را افزایش داده است.

به گزارش فارس، نبی در پاسخ به این سؤال که چرا کفاشیان در انتخابات AFC شرکت نکرد،‌گفت: در هیئت رئیسه به این جمع بندی رسیدیم که بستری برای حضور کفاشیان فراهم شود.

وی در خصوص اینکه تا چه زمانی سرپرست تیم ملی باقی خواهد ماند،‌یادآور شد: قرار شده تا خرداد ماه این مسئولیت را قبول کنم. اگر فضای جابجاسازی تا آن زمان مهیا شود، فرد دیگری می‌آید و اگر هم نشد که به خوبی کار را مدیریت می‌کنیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در فصل آینده لیگ برتر 16 تیمی خواهد بود یا 18 تیمی، گفت: نباید از راس هرم به مسائل نگاه کنیم. ما فقط لیگ برتر را نداریم 5 هزار مسابقه در سال برگزار می‌کنیم که لیگ برتر در راس آنها قرار دارد. در این مورد هم فردا نظرم را در هیئت مدیره اعلام می‌کنم. اما معتقدم فعلا برای 16 تیمی شدن زود است.

وی در پایان در مورد بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی گفت: زمینه‌اش انجام می‌شود و در خدمت‌شان هستیم از لحاظ فنی دخالتی نمی‌کنیم ولی رحمتی بازیکن ارزشمندی است و قرار است کی‌روش در این خصوص جمع‌بندی لازم را انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها