کد خبر: ۱۲۰۵۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛
رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور با اشاره به تحولات صورت گرفته در زمینه علوم انسانی گفت: در این زمینه 4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی تغییر کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدحسن شجاعی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه قم که در آمفی تئاتر شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: بنده آیت‌الله قاضی را از پیش از انقلاب می‌شناختم و ایشان در سال 72 درخواست خود را مبنی بر تبدیل مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه ابلاغ کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه در برهه‌های مختلف فعالیت‌های فراوانی انجام داده و از بحث اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها استقبال کرده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ارتباط با دانشگاه‌های حوزوی منعقد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تحولات خوبی صورت گرفته و توانستیم 4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی را تغییر دهیم.

شجاعی‌فرد تصریح کرد: با جامعة المصطفی قراردادی منعقد شده که هر کتاب علوم انسانی جدید بر اساس نهادهای اسلامی ارائه شود و برای هر کتاب 30 میلیون تومان اختصاص داده می‌شود که تاکنون در این حوزه 50 کتاب ارائه شده است.

وی عنوان داشت: با توجه به ساماندهی صورت گرفته مجوز دانشگاه‌های دو جنسیتی در شورای گسترش ارائه نمی‌شود و تنها به صورت تک جنسیتی برای تأسیس دانشگاه‌ها مجوز صادر می‌شود.

رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور یادآور شد: اکنون 93 درصد کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود و تنها دانشجویان دوره دکترا در این دانشگاه تفکیک نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل دانشکده غیرانتفاعی به دانشگاه بی‌سابقه بوده که در این زمینه می‌توان به تبدیل دانشکده علوم و حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد.

شجاعی‌فرد با اشاره به نقش دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم باید استثنایی باشد که این امر تاکنون صورت نگرفته و نقش جدی در تدوین سرفصل علوم انسانی نداشته است و این مسئله جای تأمل دارد.

وی تصریح کرد: هیئت امنای این دانشگاه از سوی جامعه مدرسین تعیین می‌شوند بنابراین باید افرادی از اعضا در شورای برنامه‌ریزی، گسترش و تدوین سرفصل حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور ادامه داد: باید در این زمینه تحول ایجاد شود تا بتوانیم پاسخگوی کارمندان برای ارائه تسهیلات بیشتر باشیم.

وی ضمن ایراد پیامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات آیت‌الله بهشتی طی دوران سرپرستی دانشگاه قم تشکر کرد.

شجاعی‌فرد خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام دیرباز نیز از آمادگی مضاعفی برخوردار هستند بنابراین امیدواریم شاهد حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در مجموعه‌های تصمیم‌گیری و کمیته‌های برنامه‌ریزی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها