کد خبر: ۱۲۰۵۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش گفت: در زمان ریاست علی‌آبادی بر سازمان تربیت‌بدنی وقت، تغییرات در فدراسیون‌ها بیش از ضرورت انجام شد.

به گزارش 598،سیداحمد رسولی‌نژاد معاون حقوقی و پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران برتر سال 91 از سوی شبکه رادیویی ورزش در خصوص به تأخیر افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: همانطور که می‌دانید معمولاً بلافاصله پس از برگزاری بازی‌های المپیک، انتخابات کمیته ملی المپیک در کشورهای مختلف برگزار می‌شود اما بنابر دلایلی که برای ما معلوم نیست این انتخابات در کشور ما به تأخیر افتاد.

وی اظهار داشت: قرار بود مجمع عمومی برگزار شود، حال نمی‌دانم بهانه یا دلیل هر چه که هست، کمیته بین‌المللی المپیک به بخش‌هایی از اساسنامه ایراد گرفته است و گفته که باید رؤسای پیشین فدراسیون‌ها برگردند و به همین دلیل جلسه مجمع عمومی به تأخیر افتاد.

رسولی‌نژاد ادامه داد: همانطور که می‌دانید در زمان ریاست علی‌آبادی در سازمان تربیت‌بدنی تغییرات در فدراسیون‌ها بسیار گسترده‌تر و بیشتر و چند برابر ظرفیت آن زمان بود در واقع ما برداشتمان این است که این تغییرات بیش از اندازه ضرورت انجام شد. آقای علی‌آبادی در یکی از اظهاراتش گفته که چون این تغییرات در سایت وزارت ورزش اعلام می‌شود آنها (اعضای کمیته بین‌المللی المپیک) هم مطلع می‌شوند، خب سؤال من این است، «مگر قبلاً  مطلع نمی‌شدند؟» قبلاً هم این اطلاعات اعلام عمومی می‌شد و توسط روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شد. چیزی که مهم است این است که چه کسی در مورد این تغییرات انجام شده اطلاعات نادرست به خارج از کشور داده است و آنها را تحریک کرده است.

وی افزود: می‌دانید که یکی از بهانه‌هایی که به دست مجامع بین‌المللی می‌توان داد دخالت دولت در کار فدراسیون‌هاست، در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا این دخالت وجود دارد و دولت‌ها منابع مالی فدراسیون‌ها و ورزش هر کشوری را تأمین می‌کنند و توقع هم دارند که در امر ورزش دخالت‌هایی را داشته باشند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش ادامه داد: آن چیزی که ما در مجموعه وزارت ورزش داریم کمترین دخالت و بیشترین نظارت است و طبیعی هم است که عمده زحمات ما در استان‌ها و در هیئت‌های ورزشی، هیئت‌های استانی و شهرستانی کشیده می‌شود و به همین خاطر هم بیشترین ارتباط را هیئت‌ها با مدیران کل ما در استان‌ها دارند که اسم این هم تعامل و ارتباط است.

رسولی‌نژاد گفت: به نظر من باید هرچه سریعتر این انتخابات برگزار شود. آخرین اصلاحات هم انجام شده و به نظرم دیگر نباید بهانه‌ای برای برگزاری انتخابات وجود داشته باشد. این انتخابات قطعاً باید قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود. بنا باشد به تأخیر بیفتد بعد به بهانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به وقت دیگر و دولت جدید موکول شود و یک سال دیگر هم زمان می‌گذرد.

وی گفت: به نظر من جای تعجب است که چطور کمیته بین‌المللی المپیک به این موارد جزئی در اساسنامه‌ها ایراد می‌گیرد اما پس از گذشت چند ماه از پایان دوره فعالیت کمیته ملی المپیک هیچ ایرادی نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که به نظر شما تأخیر افتادن‌ها در برگزاری انتخابات عمدی است یا خیر اظهار داشت: امیدوارم تعمدی نباشد اما در هر صورت برای ما جای سؤال است که علت تأخیر در برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک چیست؟ به نظر من این ایرادات جزئی است و باید مجمع عمومی زودتر تشکیل شود چون اگر بحث خدمت است باید فضا را به سمتی ببریم که هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و بهتر است به جای مصاحبه و این طرف و آن طرف حرف زدن و تعارفات انتخابات را زودتر برگزار کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها