کد خبر: ۱۲۰۴۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
به نظر من بعضى‌ها فضاى ورزش را خراب ميكنند؛ با تخريب، با تهمت، با دروغ، با دعوا راه انداختن بين مجموعه‌هاى ورزشى. متأسفانه سهم رسانه‌هاى ورزشى هم در اين كار خلاف، سهم كمى نيست. اينجا لازم است من اين را تذكر بدهم، هشدار بدهم.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنوز دو روز از هشدار  رهبر معظم انقلاب  به « رسانه های ورزشی» درباره تخریب نکردن فضای سالم ورزش کشور نگذشته است که یکی از پایگاه های ورزشی اقدام به انتشار کامنت هایی با محوریت دعواهای قومیتی و توهین به اعتقادات ملی و مذهبی می کند.

سایت «گل»، که یکی از سایت های پر مخاطب فوتبالی است، شب گذشته پس از تساوی تیم های تراکتور سازی و الجیش در سری رقابت های جام باشگاه های آسیا گزارشی معمولی را درباره این بازی منتشر می کند؛ اما اتفاقاتی که از شب گذشته تا به امروز در قسمت نظرات این گزارش روی داد، فضای دیگری را برای این خبر ورزشی رقم زد.

گل با انتشار – چه عمدی و چه سهوی- کامنت های خود از این گزارش یک «دعوا» و «توهین‌« تمام عیار بین قومیت ها و نظام ترتیب داد، بطوری که در مدت کوتاهی پس از این بازی معمولی چندین کامنت توهین آمیز علیه قومیت های ترک، عرب، بلوچ و... منتشر می شود.


در یکی از این کامنت ها که با عنوان " مرگ بر اون کسی که این کامنت رو تائید نکنه"، که اوج عقده گشایی  و کینه گشایی را نشان می دهد با استفاده از عبارت بسیار سخیف  منتشر شده است  آمده است :" من کُردم و باید بگم همه قوم ها اعم از کرد و ترک و لر و بلوچ و عرب از دست ظلم بی پایان و نژادپرستی .......  هرجا موقع جان دادن و جنگیدنه به اسم کرد و ترک و لر غیور مارو می‌ندازن وسط وقتی موقع دادن حقمونه ............ چرا ترکها باید بیان تیمهای تهرانی رو تشویق کنن؟"

عباراتی که در این کامنت به کاربرده شده بود به حدی سخیف و توهین آمیز علیه قومیت های مختلف کشور بود انتشار آن مقدور نبود.(این اسناد در اختیار خبرنامه دانشجویان محفوظ است)؛

یا این موضوع در یک کامنت دیگر با این عبارت تکرار می شود که "ما ...... با ......  مشکلی‌ نداشتیم بلکه این ...... بودند که ...... را غارت کردند و بسیاری از هموطنان ما را کشتند."

انتشار این کامنت‌ها -گرچه امید است سهوی بوده باشد-،  طی چند ماه اخیر شکل نامناسب و غیر اخلاقی  را فضای سایبری و رسانه ای کشور بوجود آورده است، و امروز شاهد آن هستیم این عقده گشایی ها  که تا چند وقت پیش  در سایت های سیاسی دیده می شد، الان در بین ورزش کشور ورود پیدا کرده است، که این موضوع نشان از یک سری جریان ها در پس پرده منتشر کنندگان این کامنت های تفرقه انگیز باشد.

این مسئله امروز تاجایی رفته است که رهبر انقلاب چندی پیش در دیدار با قهرمانان ورزشی کشور با هشدار جدی به رسانه ها درباره تخریب نکردن فضای ورزشی کشور بیان داشتند: " به نظر من بعضى‌ها فضاى ورزش را خراب ميكنند؛ با تخريب، با تهمت، با دروغ، با دعوا راه انداختن بين مجموعه‌هاى ورزشى. متأسفانه سهم رسانه‌هاى ورزشى هم در اين كار خلاف، سهم كمى نيست. اينجا لازم است من اين را تذكر بدهم، هشدار بدهم. رسانه‌هاى ورزشى يك چيز كوچكى را عليه كسى، يك جريان ورزشى‌اى، يك تيمى، يك فدراسيونى، يك ورزشكارى پيدا ميكنند، همين را وسيله قرار ميدهند؛ اين را به جان آن بيندازند، آن را به جان اين بيندازند؛ دعوا كنند، از افراد مصاحبه بكشند. آن مصاحبه‌شونده هرچه حرفِ تندتر بزند، هرچه بيشتر بدگوئى كند، هرچه در صحبتهايش بيشتر فحش و فضيحت باشد، آن رسانه خوشحال‌تر است! اين كار بدى است. اين رسانه‌ها درست نقطه‌ى مقابل بايد حركت كنند، به عكس بايد عمل شود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
تاسف به این مردم که تا فرصت بدست می آورند سر این مردم (قومیت ها ) و هز چی دلشون می خواد می گند .حیف
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها