کد خبر: ۱۲۰۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
نماينده لاهيجان با بيان اينکه افشاي راي نمايندگان خلاف است، گفت: هيچكس حق ندارد راي نمايندگان را فاش كند و لذا بايد براي عامل چنين کاري مجازات در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  ايرج نديمي نماينده مردم سياهکل و لاهيجان در مجلس در جلسه علني امروز(چهارشنبه) در مخالفت با حذف ماده 7 طرح اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس که بر راي‌گيري الکترونيکي در صحن علني تاکيد مي‌کند، گفت: يا نبايد در موضوعي مجلس ورود پيدا کند و اگر ورود پيدا کرد بايد کار محکم ادامه يابد.

وي در ادامه افزود: بسياري از خطاها در کشور از تصويب‌ مختلف قانونهاي حادث مي‌شود.

نماينده لاهيجان و سياهکل با بيان اينکه راي ناموس انتخابات است که نماينده با آن وارد مجلس مي‌شود، اظهار داشت: همين موضوع نماينده را صاحب حق راي مي‌کند و نبايد آزادي نماينده که خودش مدافع آزادي است از او گرفته شود.

وي خاطرنشان کرد: نماينده بايد در خانه خودش امنيت داشته باشد و نبايد اجازه داده شود برخي افراد به دليل منافع حزبي و جرياني خود با افشاي راي‌ نماينده او را تخريب کند.

نديمي با بيان اينکه خادم با خائن تفاوت دارد، گفت: هيچکس حق ندارد افشاي راي کند و اين موضوع کلي و جزيي ندارد و وقتي گفته مي‌شود ممنوع است يعني خلاف شرع هم هست.

وي اظهار داشت: بايد براي عامل اين کار عقابي در نظر گرفته شود و اين عقاب به گونه‌اي باشد که جلوگيري کند.

لازم به ذکر است؛ ماده 7 آيين نامه داخلي تصريح مي‌کند کليه راي‌گيري‌ها در مجلس با سامانه هوشمند الکترونيکي انجام مي‌شود،‌ هيئت رئيسه موظف است سامانه مذکور را براي راي‌گيري مخفي به نحوي برنامه‌ريزي كند که ضمن حفظ و نگهداري نتيجه راي از لحاظ تعداد موافق، مخالف و ممتنع امکان ثبت و ذخيره مشخصات نماينده يا شماره صندلي وي در سامانه وجود نداشته باشد چنانچه به هر نحوي اسامي نمايندگان در راي‌گيري مخفي اعلام شود تخلف محسوب و متخلف علاوه بر انفصال دائم از خدمات دولتي به مجازات افشاي اسناد طبقه بندي سري محکوم مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها