کد خبر: ۱۲۰۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

درگیری فیزیکی نیروی انتظامی  با دانشجویان معترض به جرم حمایت از مردم بحرین بار دیگر حوادث روز سه شنبه ورزشگاه آزادی را این‌بار در ورزشگاه فولادشهر رقم زد.

به گزارش رجانيوز، در نیمه اول بازی سپاهان و الهلال دانشجویان و تماشاچیان شرکت کننده در ورزشگاه صرفا به دفاع از تیم سپاهان و تشویق این تیم پرداختند.

به دلیل فضایي که نیروی انتظامی در برخورد با چهره‌های با ظاهر مذهبی در ورزشگاه پیش آورد تا دقیقه 60 هیچ‌گونه شعاری غیر از تشویق تیم سپاهان مطرح نشد، اما در دقیقه 60 دانشجویان و تماشاچیانی که پشت دروازه تیم الهلال مستقر شده بودند، با سر دادن شعارهایی  مانند بحرین حره حره، اولین گل ما تقدیم به بحرینیا و با نمایش پرچم‌ کشور بحرین، حمایت خود را از مردم مظلوم بحرین و اعتراض به جنایات آل سعود و آل خلیفه بیان کردند.

با وجود توهین و تذکر پی در پی نیروی انتظامی، دانشجویان فضا را به گونه‌ای مدیریت ‌کردند که حتی تا چند دقیقه قبل از بازی اتفاق خاصی رخ نداد اگر چه افراد و کادر نیروی انتظامی با گرفتن عکس و فیلم از دانشجویان موجب ملتهب شدن فضا شدند ولی در دقایق آخر بازی با دستگیری یکی از دانشجویان معترض به شیوه‌ای کاملا توهین آمیز و هتاکی به وی، با حمایت چند تن از لیدرهای سپاهان نیروی انتظامی با دانشجویان و تماشاچیان حمایت کننده از مردم بحرین در گیر شد.

این دانشجویان که اکثرا از دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان بودند، ضمن اعتراض به این برخورد، رفتار نیروی انتظامی با اراذل دستگیر شده در ورزشگاه را مناسب‌تر از رفتار  با دانشجویان حامی بحرین دانسته و تاکید کردند: در شرایطی که بین دو نیمه برای سلامتی آقای ناصر حجازی دعا می‌شود چرا در ورزشگاه‌های ما جایی برای حمایت از مردم مظلوم بحرین نیست؟ آیا این رفتار دور از اخلاق و انسانیت نیست؟ چرا نیروی انتظامی با لیدرهای تیم سپاهان برای توهین به دانشجویان همراه می‌شود؟

حسین شاهمرادی که از سوی نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت، در مورد رفتار نیروی انتظامی در این بازی گفت: این برخورد امکان برداشت رسانه‌ای از فوتبال الهلال و سپاهان برای حمایت از مردم بحرین را کمرنگ کرد و نشان داد جوانمردی و حمایت از مردم مظلوم در سیاست‌های فوتبال ما مطرح نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها