کد خبر: ۱۲۰۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک روز پس از ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه‌های تهران در ورزشگاه آزادی به جرم حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع بحرین(!)، ماموران نیروی انتظامی اصفهان روز گذشته در حاشیه دیدار دو تیم فوتبال سپاهان اصفهان و الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دانشجویان معترض به رفتارهای رژیم آل سعود در کشور بحرین را با رفتاری زشت مورد ضرب و شتم قرار دادند تا یک روز پس از اتفاقات تلخ ورزشگاه آزادی بار دیگر شاهد بی‌حرمتی ماموران ناجا با دانشجویان انقلابی باشیم.
 
به گزارش رجانیوز، بنا بر اعلام شاهدان عینی در نیمه نخست بازی سپاهان و الهلال دانشجویان و تماشاچیان شرکت کننده در ورزشگاه صرفا به دفاع از تیم سپاهان و تشویق این تیم پرداختند. به دلیل فضای نامناسبی که نیروی انتظامی در برخورد با چهره‌های با ظاهر مذهبی در ورزشگاه پیش آورد تا دقیقه 60 هیچ‌گونه شعاری غیر از تشویق تیم سپاهان مطرح نشد اما در دقیقه 60 دانشجویان و تماشاچیانی که پشت دروازه تیم الهلال مستقر شده بودند با سر دادن شعارهایی  مانند "بحرین حره حره"،" اولین گل ما تقدیم به بحرینیا" و با نمایش پرچم‌ کشور بحرین، حمایت خویش را از مردم مظلوم بحرین و اعتراض به جنایات آل سعود و آل خلیفه بیان کردند. به محض این حرکت از سوی هواداران و دانشجویان حامی مردم بحرین نیروی انتظاامی با هجوم به سمت جایگاه این تماشاگران آنها را تحت فشار قرار داد.
 
با وجود توهین و تذکر پی در پی نیروی انتظامی دانشجویان فضا را به گونه‌ای مدیریت ‌کردند که حتی تا چند دقیقه قبل از بازی اتفاق خاصی رخ نداد اگر چه افراد و کادر نیروی انتظامی با گرفتن چندین باره عکس و فیلم دانشجویان موجب ملتهب شدن فضا شدند ولی در دقایق آخر بازی با دستگیری یکی از دانشجویان معترض به شیوه‌ای کاملا توهین‌آمیز و برخورد زشت نیروی انتظامی به وی، با حمایت چند تن از لیدرهای سپاهان نیروی انتظامی با دانشجویان و تماشاچیان حمایت کننده از مردم بحرین درگیر شدند.
 
این دانشجویان که اکثرا از دانشگاه صنعتی اصفهان ، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان بودند ضمن اعتراض به این برخورد، رفتار نیروی انتظامی با اراذل دستگیر شده در ورزشگاه را مناسب‌تر از رفتار  با دانشجویان حامی بحرین دانسته و تاکید کردند: در شرایطی که بین دو نیمه برای سلامتی آقای حجازی دعا می‌شود چرا در ورزشگاه‌های ما جایی برای حمایت از مردم مظلوم بحرین نیست؟! آیا این رفتار دور از اخلاق و انسانیت نیست؟! چرا نیروی انتظامی با لیدرهای تیم سپاهان برای توهین به دانشجویان همراه می‌شود؟!
 
حسین شاهمرادی که به عنوان دانشجوی لیدر اغتشاشگران از سوی نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت، رفتار نیروی انتظامی را در این بازی همراه با مأموران آل خلیفه و آل سعود تحلیل کرد و گفت:« این برخورد امکان برداشت رسانه‌ای از فوتبال الهلال و سپاهان برای حمایت از مردم بحرین را کمرنگ کرد و نشان داد جوانمردی و حمایت از مردم مظلوم در سیاست‌های فوتبال ما مطرح نیست. »

برخورد نیروی انتظامی با دانشجویان حامی بحرین در ورزشگاه فولادشهر در حالی شکل گرفت که روز گذشته اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی بروز چنین حرکتی از سوی ماموران نیروی انتظامی را محکوم کرد اما به فاصله چند ساعت پس از سخنان فرمانده نیروی انتظامی دانشجویان حامی مردم مظلوم بحرین در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از سوی ماموران نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند تا اتفاقات تلخ ورزشگاه آزادی بار دیگر رقم بخورد.

بروز چنین رفتاری با دانشجویان حامی مردم بحرین در استادیوم‌های آزادی  و فولادشهر باعث شادمانی رسانه‌های بیگانه شده است به گونه‌ای که رسانه‌های حامی آل سعود و آل خلیفه از روز گذشته با به نمایش درآمردن تصاویر درگیری نیروی انتظامی ایران با دانشجویان انقلابی از این اتفاق به عنوان یک اتفاق خاص نام بردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
دانشجویی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را با نیروهای آل سعود مقایسه کند آن هم به خاطر یک باتوم که توی سرش خورده از شعور بویی نبرده است.
هر چند بعید می دانم این نظر را بزنید!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها