کد خبر: ۱۱۹۹۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
یک کارشناس مسائل راهبردی مصری گفت: آرامش در استان پورت سعید موافقت مردم با حضور ارتش در آن به روابط تاریخی اهالی آن با نیروهای مسلح از زمان شکست 1967 بازمی گردد.

عادل سلیمان کارشناس مسائل راهبردی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به حضور نیروهای ارتش در استان پورت سعید و موافقت مردم با آن، گفت: این وضعیت در روابط تاریخی اهالی این شهر با نیروهای مسلح مصر ریشه دارد که تاریخ آن به شکست 1967 تا جنگ اکتبر بازمی گردد.

وی افزود: اهالی شهرهای سوئز و پورت سعید در آن زمان در خط مقدم مقابله با اشغالگران اسرائیلی قرار داشتند از همین رو بین ارتش و اهالی این شهرها ارتباط قوی وجود دارد و طبیعی است که آنان  توصیه های ارتش را بپذیرند.

این کارشناس مصری تصریح کرد: اظهارات احمد وصفی فرمانده دوم ارتش نشان می دهد که نیروهای ارتش جایگزین پلیس نخواهند شد و در واقع ارتش نهادی مبارز است که اکنون به طور استثناء به  منظور حفظ امنیت در این شهر حضور یافته اند.

وی درباره اوضاع سیاسی کنونی مصر اظهار داشت: مصر فقط توانسته است قانون اساسی جدید را تصویب  و رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کند اما هنوز کادر بسیاری از موسسات و مراکز تکمیل نشده است و برخلاف ادعای برخی، یک حزب حاکم در مصر وجود ندارد.

عادل سلیمان از گروههای سیاسی مخالف و موافق خواست به جای کشمکش و درگیری با یکدیگر به فکر راهی برای نجات کشور از بحران کنونی باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها