کد خبر: ۱۱۹۸۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
انتشار يك فيلم سفارشي در يكي از سايت هاي شبهخبري، سناريو سازي خطرناك امنيتي جديد عليه جبهه پايداري انقلاب اسلامي را عيان كرد.

به گزارش رجانيوز، پس از گذشت يك ماه از حوادث غيرقابل دفاع 22 بهمن در شهر قم، فيلمي سفارشي در يك سايت خبري دسته چندم منتشر شد كه در آن تلاش شده بود ساماندهي حواشي سخنراني  22 بهمن به جبهه پايداري نسبت داده شود.

 

اين فيلم سفارشي كه بلافاصله در رسانه‎هاي حامي رئيس مجلس و شهردار تهران با ضريب ويژه اي انتشار يافت، بهانه‎اي براي حمله اين رسانه‎ها به جبهه پايداري فراهم كرده است، اين در حالي است كه بخش‎هايي از سخنان علي لاريجاني در جلسه يكشنبه سياه مجلس در پاسخ به رئيس جمهور كه مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب نيز واقع شده بود، به عنوان مطلع اين فيلم سفارشي انتخاب شده است.

محفل خاص تهيه ‎كننده اين فيلم، پس از يكماه چهره‎زني در جمعيت چندهزار نفري حاضر در محل مراسم 22 بهمن قم سرانجام توانسته است تنها 10 نفر را شناسايي كند كه در اين روز عليه لاريجاني شعار داده‎اند و از سوي ديگر در سلسله جلسات بصيرت در قم نيز به عنوان مستمع حاضر بوده‎اند و بر اين مبنا با ذوق زدگي نتيجه گرفته كه اين اقدامات از سوي جبهه پايداري صورت گرفته است!

بر مبناي اين منطق مترقي! مي‎توان به اين نتيجه رسيد كه رفتار اشتباه همه حاضرين در محافل سياسي در اجتماع به صورت سازمان يافته با آن محفل و جريان سياسي مرتبط است و بر اين اساس عبور از چراغ قرمز،‌ ورود به خيابان عبور ممنوع و سرعت غيرمجاز، از دستورات سازماني آن نشست سياسي بوده است.

اين در حالي است كه اساسا سلسله جلسات بصيرت ارتباط خاصي با جبهه پايداري نداشته و پس از قتنه 88 يعني دو سال قبل از تشكيل جبهه پايداري،‌ در شهر قم و از سوي فعالان انقلابي اين شهر براي بصيرت بخشي به مردم شهر قم برگزار شده و از سال 88 تا كنون به صورت مستمر جلسات خود را به مناسبت‎هاي مختلف انقلابي پيگيري كرده است، كه البته برخي از اعضاي جبهه پايداري و برخي از چهره‎هاي انقلابي كه عضو اين جبهه نيستند نيز به سخنراني در آن پرداخته‎اند.

چنانكه در آخرين جلسات از اين سلسله سخنراني‎ها، چهره‎هايي چون حجت الاسلام ذوالنور جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، محمدحسين صفار هرندي مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه،‌ مهدي محمدي، حجت الاسلام آقاتهراني، حجت‎السلام جلالي و شماري ديگر از سخنرانان گفتماني انقلاب اسلامي به سخنراني پرداخته‎اند كه برخي نه تنها ارتباطي تشكيلاتي با جبهه پايداري نداشته بلكه به عنوان منتقد اين جبهه شناخته مي‎شوند.

با اين حال تهيه كنندگان اين سناريوي امنيتي عليه جبهه پايداري بدون توجه به اين كه اين سلسله جلسات علاوه بر اعضاي جبهه پايداري، سخنرانان ديگري همچون حجت السلام ذوالنور و محمدحسين صفار هرندي از مشاوران فرمانده كل سپاه پاسداران را نيز داشته است، خواه ناخواده تلاش كرده‎اند بر مبناي منطق عجيب اين فيلم سفارشي،‌ مدعي هماهنگي اين سخنرانان و تشكيلات مربوطه آنها با برهم زنندگان سخنان لاريجاني در قم نيز باشند.

فيلم هاي منتشر شده از حواشي سخنراني 22  بهمن لاريجاني نشان مي دهد كه جمعيتي زياد و چندهزار نفري، در اين روز عليه لاريجاني به سر دادن شعار مي پردازند، با اين حال مشخص نيست تقليل اين تعداد قابل توجه به 10 نفر و سپس نسبت دادن 10 نفر به جبهه پايداري با چه منطق و انگيزه اي صورت مي گيرد؟

اين در حالي است كه بررسي برخي اظهارنظرها پيرامون حادثه قم از سوي نمايندگان عضو فراكسيون رهروان از حاميان علي لاريجاني در مجلس نشان مي‎دهد كه برنامه‎ريزي براي انتساب اين حادثه به سلسله جلسات بصيرت قم از همان ساعات اوليه اين رويداد كليد خورده است، چنانكه حجت الاسلام محمد باقری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان چند ساعت پس از اين ماجرا در گفتگويي با سايت اعتدال عنوان كرد: « برخی مسببین حادثه قم و نظایر آن شناخته شده اند ؛ کسانی که در قم جلساتی به عنوان بصریت برگزار می کنند باید تجدید نظر در برگزاری آنها شود که آیا این جلسات بصیرت است یا جلسات جهالت؟ مردم بصیر خودشان تشخیص می دهند این اقدامات خطاست و نباید اینگونه مسائل را در مساجد بیان و از احساسات پاک مردم سو استفاده کنیم.»

با اين حال مواضع شفاف و صريح دبيركل،‌سخنگو و اعضاي جبهه پايداري درباره اين حادثه، نكته ديگري بوده است كه سناريو سازان اين بازي امنيتي نسبت به آن توجه كافي نداشته اند، مواضع شفاف،‌ آشكار و صريح دبيركل و سخنگو و ديگر اعضاي ارشد جبهه پايداري بعد از 22 بهمن قم است كه وجه اشتراك همه آنها "محكوم" كردن اين رفتار بوده و پيش از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در تقبيح اين حادثه ايراد شده است. 

حجه الاسلام آقاتهراني دبير كل جبهه پايداري دو روز بعد از اين وقايع در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: "شنیدم که برخی گفتند دوستان ما در این کار دست داشته‌اند، این موضوع دلیل بر این است که آن‌ها با جبهه پایداری آشنا نیستند؛ ما از ابتدا تا به حال مبنای کار خود را گفت‌وگو و تبیین مبانی و اصول قرار داده‌ایم و کمتر تحت تاثیر احساسات، بحث‌های خود را مطرح کرده‌ایم. اگر ما ولایت‌مدار هستیم، نباید تندروی و بداخلاقی کنیم و با اعمال غضب ناامنی ایجاد کنیم، زیرا در این صورت ولو این‌که حرف درستی داشته باشیم نمی‌توانیم آن را به درستی بیان کنیم و اینجاست که دشمن و رسانه‌های بیگانه سوءاستفاده می‌کنند و دیگر نمی‌توان موضوع را مدیریت کرد."

آقاتهرانی تاکید کرد: "ما برخوردهای با اخلاق بد را برنمی‌تابیم و اگر با کسی هم مخالف باشیم، این مخالفت را با بی‌حرمتی به ساحت مقدس اهل بیت و حرم اهل بیت ابراز نمی‌کنیم زیرا این جزو ملاحظات ماست. نمی‌دانم چرا راجع به جریانی که در قم اتفاق افتاد، بعضی سیاسی برخورد می‌کنند و چیزهایی می‌گویند که خودش بداخلاقی است، واقعا خداپسندانه نیست که کسانی که را که اهل بداخلاقی نیستند محکوم به بداخلاقی کنیم."

هم چنين دكتر كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري نيز چند روز پس از اين وقايع،‌ در هجدهمین همایش سراسری دفتر پژوهش های فرهنگی قم  در پاسخ به سوالی در مورد اتفاقات روز 22 بهمن در قم گفت: "من اگر در قم بودم و می دیدم ایشان سخران مراسم است محل سخنرانی را ترک می کردم نه اینکه مهر و کفش پرتاب کنم، و این اتفاقاتی که در قم افتاد قلب رهبری را خوشحال نکرد. عده ای حیاتشان در تشنج است ولی ما حرف برای زدن داریم و از آقای لاریجانی و احمدی نژاد می خواهیم که بیایند حرف های ما را بشنوند و جواب بدهند."

حجت الاسلام روح الله حسینیان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نيز در پاسخ به سئوال فارس درباره برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم و ایجاد تشنج و نزاع در حاشیه این سخنرانی توسط عده ای از حضار، گفت: نظر و استراتژی رهبری آرامش و ثبات در کشور است و هیچ کس به هیچ دلیلی حق ندارد آرامش کشور را به هم بزند. هر گونه عملی که موجب تشنج در کشور شود از سوی هر مسئولی اعم از نماینده یا مقامات پایین و بالا باشد پسندیده نیست و به شدت باید از آن اجتناب کرد. 

به نظر مي رسد اقبال قابل توجه توده هاي مردم انقلابي به جبهه پايداري طي يك سال و نيم گذشته و هم چنين انتخابات رياست جمهوري پيش رو و تاكيد جبهه پايداري بر نپذيرفتن چارچوب‎هاي سهم‎خواهانه و غيراصولگرايانه،‌ از علل اصلي توسل به "پروژه نوارسازي" به روش‎هاي غير اخلاقي و هوچي‎گرانه و امنيتي براي حذف اين جريان ارزشي از عرصه سياسي كشور است.

از سوي ديگر، جبهه پايداري طي يك سال و نيم گذشته كه از تاسيس آن مي گذرد ضمن مرزبندي جدي با فتنه گران،‌ ساكتين فتنه و جريان نفوذي در دولت توانسته بازي بسياري از جريان ها و احزاب سياسي متصل به منابع قدرت و ثروت را بهم بريزد و از اين رو طبيعي است كه در آستانه انتخابات حساس رياست جمهوري يازدهم، انواع و اقسام تهمت ها، اهانت ها و بي اخلاقي هاي سياسي عليه جرياني كه موسسين اوليه آن آيت الله خوشوقت و علامه مصباح يزدي بوده اند،‌ اوج بگيرد.

به نظر مي‎رسد خروجي بررسي‎هاي يكماهه محافل نوارساز براي انتساب ماجراي قم به جبهه پايداري و يا سازماندهي بودن اين حادثه،‌تنها همين فيلم چند دقيقه‎اي بوده است چرا كه در غير اينصورت نه تنها رسانه‎ها مملو از مستندات ارتباط اين ماجرا با جبهه پايداري شده بود بلكه ديگر مراجع قانوني نيز به موضوع ورود كرده و تلاش مي‎كردند تا كار اين جبهه سياسي را يكسره كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
۲۱
۰
مردم خیلی داناتر از این حرفها هستند که با این جور فیلم ها گول بخورند . مطمن باشد عملرد خود آقایان در این چند سال موجب چنین حرکتی در قم شد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
۲۰
۱
اگر این اتفاق در سخنرانی رییس جمهور افتاده بود همه سکوت میکردند.اما چون درسخنرانی لاریجانی اتفاق افتاد همه بهش تاختند و به انتقاد لسانی هم بسنده نکردند وشماهم حمایت کردید و فکر نمی کردید که دودش به چشم خودتون هم میره!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
دیگه احمدی نژاد که همه جوره خورده چه از دوست ودشمن یادتون رفت دانشگاه امیر کبیر یا.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
۱
۲
اگر شما می ساختید می شد خودجوش حالا که دیگران ساخته اند شده سفارشی؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها