کد خبر: ۱۱۹۷۹۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور گفت: امروز اشراف اطلاعاتی کامل ‌روی فضای مجازی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در نخستین گردهمایی مدیران و فعالان عرصه مجازی لرستان گفت: استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی برای گسترش پیام انقلاب اسلامی در دنیا را فراهم کرده و بیداری اسلامی با تاثیرپذیری از این انقلاب و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری درحال حرکت است.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: به علت کمبود بودجه اختصاص یافته به حوزه فضای مجازی ‌خیلی کارها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در بودجه سال جدید تنها یک میلیارد تومان اعتبار به شورای عالی فضای مجازی اختصاص یافت‌.

‌شهریاری ناکافی بودن تولیدات با محتوای بومی، نداشتن موتور جستجوی ملی، نداشتن پست الکترونیک ملی و شبکه اجتماعی ملی را از دیگر ضعف‌های فضای مجازی کشور دانست و یادآور شد: متاسفانه به خاطر همین ضعف‎ها سرورهای خارجی بهتر از ما می‎دانند که در مغز جوانان ما چه می‎گذرد.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: افزایش اشراف و قدرت فنی وزارت اطلاعات ‌روی اینترنت در کشور از جمله نقاط قوت ما در فضای مجازی است.

وی افزود: راه‌اندازی ایمیل ملی با امنیت تضمین شده و ایجاد مرکز رسانه‌های دیجیتال، دادسرای ویژه رایانه و پلیس فتا با 65 درصد کشف جرائم در این عرصه، از دیگر موفقیت‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه سایبری است.

‌شهریاری گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل برای ایجاد موج بیداری اسلامی در جهان، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها