کد خبر: ۱۱۹۵۴۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
معاون اول دولت اصلاحات درباره فتنه سبز و ارتباط آن با اصلاح طلبان دچار تناقض گويي شده است.
به گزارش 598 به نقل از کیهان: محمدرضا عارف در ديدار تعدادي از دانشجويان يزدي مقيم تهران و در پاسخ به اين سوال كه موضعش نسبت به جنبش سبز چيست، اذعان كرد: بايد پرسيد مراد از جنبش سبز چيست؟ آن چيزي كه به اسم جنبش سبز مطرح شده است در دو سر طيف آن، هم افراد اصيل انقلاب قرار دارند و هم افرادي كه به دنبال براندازي نظام هستند.

وي در عين حال بر اينكه اصلاح طلبان هيچ ارتباطي با براندازها ندارند، گفت: افرادي را كه روش هاي راديكالي برگزيدن بايد تلاش شود با نگاه مثبت به نظام برگردانده شوند چرا كه بسياري از آنها تحت تاثير فضا، مواضع تندي مي گيرند ولي با مدتي گفت وگو و شنيدن سخنانشان برمي گردند.

وي درباره دليل سكوت خود در وقايع سال 88 گفت: در انتخابات سال 88 اعتقادم بر اين بود كه كشور در حال ورود به بازي باخت-باخت است و همه اشتباه كرديم و به نظرم هيچ راهي جز سكوت نبود.

وي با بيان اينكه سكوتم به صورت عمومي بود نه خصوصي، گفته است: مواضع ام را همه مي دانند و در اين مقطع صلاح نمي دانم برخي مسايل درون گروهي و برخي مسايلي كه كمك به كشور نمي كند را مطرح كنم چرا كه در شرايط فعلي بايد اميد در جامعه را ايجاد كرد و جواناني را كه بي انگيزه شدند را جذب كرد.

عارف در واكنش به سوال يكي از دانشجويان كه از او خواست بگويد حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه گفت: مگر مشكل كشور اين است كه گفته شود حوادث سال 88 فتنه بوده است يا نه؟ چه نيازي است كه دائما حوادثي كه متعلق به 4 سال گذشته بوده است براي تسويه حساب هاي سياسي بكار برده شود؟

عارف با بيان اينكه «هيچ گاه قبول نداشتم كه كل نظام را براي انتخابات زير سوال ببريم»، افزود: اگر حقمان در انتخابات ناديده گرفته شد، مطمئن باشيد تا آخرين مرحله از طريق مكانيزم هاي قانوني پيگيري مي كنيم و صدالبته اعتقادم بر اين نيست براي نظامي كه آن را قبول داريم و براي احقاق حق خود مردم را به خيابان بياوريم.

نكته مهمي كه در اظهارات آقاي عارف مغفول و مسكوت مانده، چرايي هم جبهه شدن مدعيان اصلاح طلبي با جريان برانداز در جنبش سبز است كه آقاي عارف نيز اصل آن را تأييد كرده اما چرايي ماجرا را توضيح نداده است. به اعتبار طفره رفتن از تحليل موضوع است كه طبيعتاً آقاي عارف مدعي مي شود «علت سكوتم در حوادث سال 88 اين بود كه همه اشتباه كرديم»! در واقع خط خيانت به اعتبار همراهي جريان نفاق جديد با گروهك هاي تابلودار و حمايت رژيم صهيونيستي و آمريكا تشكيل شده و به ميدان آمده بود و اين خط با تودهني خود ملت- پيش از حاكميت- مواجه شد. و به اين معنا- با عرض پوزش از آقاي عارف- منطق «همه اشتباه كرديم» همان منطق خوارج فريب خورده در جنگ صفين است كه بعد از آگاهي از فريب خوردگي در قبال حيله عمر وعاص، باز هم حاضر نشدند اشتباه خود را بپذيرند و به جاي معارضه با معاويه، به معارضه با اميرمومنان برخاسته و نقشه اردوگاه شام را كامل كردند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها