کد خبر: ۱۱۹۴۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
یک منبع لبنانی فاش کرد که آمریکا برای سرنگون کردن دولت نجیب میقاتی در لبنان تلاش می‌کند.

به گزارش598،به نقل از خبرگزاری فارس، این منبع لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه السفیر چاپ لبنان گفت: دولت آمریکا نگاه متفاوت به پرونده لبنان را در برهه اخیر آغاز کرده است.

وی افزود: داریم گفته های جدیدی را درباره دولت نجیب میقاتی و حزب الله و انتخابات و ثبات لبنان از جانب مورا کونیلی سفیر آمریکا و دستیارانش در سفارت می شنویم.

این منبع لبنانی افزود: آمریکایی ها ناگهان کشف کرده اند دولت کنونی لبنان که از عمر آن بیش از دوسال می گذرد، دولت حزب الله است لذا از یکی از دو گزینه پیش روی میقاتی سخن می گویند یعنی یا وی دو وزیر حزب الله (محمد فنیش و حسین الحاج حسن) را برکنار کند یا خود دولت استعفا دهد و در نتیجه دولت جدیدی تشکیل شود که هیچ وزیری از حزب الله در آن نباشد و نظارت بر انتخابات پارلمانی را برعهده بگیرد.

این منبع افزود: آمریکایی ها انتخابات را بر ثبات لبنان مقدم شمرده اند و این همان موضوع اساسی است که درباره آن با برخی کشورهای غربی خصوصا انگلیس اختلاف نظر دارند زیرا انگلیس بر اثبات و دولت میقاتی اصرار می ورزند – به رغم اینکه انگلیسی ها همسو با آمریکایی در خصوص اهمیت برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستند؛ حتی اگر این امر اجرای قانون دهه60 را که هم اکنون جاری است، اقتضا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها