کد خبر: ۱۱۹۲۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواهان محکوم کردن گروه‌های تروریستی مسلح به خاطر ربودن صلح‌بانان سازمان ملل شد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر لزوم محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی مسلح علیه ساکنان غیرنظامی سوریه و نیروهای سازمان ملل تاکید کرد.

در این دو نامه که متن آن توسط خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منتشرشد، وزارت خارجه این کشور نسبت به انتقال صلح‌بانان سازمان ملل به اردن به جای آزادی بی‌قید و شرط آنها و تحویلشان به فرماندهان نیروهای حافظ صلح ابراز تعجب کرده و اعلام کرده این مساله باعث می‌شود گروه‌های تروریستی مسلح برای تکرار چنین اقداماتی تشویق شوند.

وزارت خارجه سوریه همچنین در دو نامه خود اعلام کرده است که این کشور از طریق اعلام آتش بس یک طرفه همکاری کامل را با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای آزادی گروگان‌ها داشته است.

در دو نامه مذکور آمده است: گروه‌های تروریستی مسلح روز چهارشنبه گذشته 21 تن از نیروهای فیلیپینی وابسته به سازمان ملل را در منطقه اشغالی جولان گروگان گرفتند اما در پی تلاش‌های سازمان ملل برای آزادی این نیروها مقامات سوریه همکاری کامل با نیروهای سازمان ملل را جهت تضمین امنیت جانی گروگان‌ها و عمل به مسئولیت‌های خود در این راستا داشته است.

این وزارت خانه در ادامه اعلام کرد: زمانی که گروگان‌ها به جای آزادی بی‌قید و شرط و تحویل به فرماندهان نیروهای حافظ صلح به اردن منتقل می‌شوند گروه‌های تروریستی مسلح تشویق می‌شوند تا چنین اقداماتی را بار دیگر تکرار کنند. دولت سوریه تاکنون بارها نسبت به نتایج حضور گروه‌های تروریستی در منطقه اشغالی جولان هشدار داده و تاکید کرده است که سازمان ملل باید به شکل آشکار اقدامات این گروه‌ها را علیه ساکنان غیر نظامی و نیروهای حافظ صلح محکوم کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین بر لزوم اقدام فوری برای خروج هر چه سریعتر گروه‌های مسلح تروریستی از منطقه مذکور و ممانعت از ورود آنها به این منطقه تاکید کرده و اعلام کرد، کشورهای حامی گروه‌های تروریستی مسئولیت فعالیت‌های آنها را برعهده دارند و اغماض نسبت به خطرات حضور این گروه‌ها در منطقه جولان این منطقه را با خطراتی جدی روبرو می‌کند و نیروهای سازمان ملل در این منطقه با خطر تهدید امنیت جانی روبرو هستند.

این وزارت خانه همچنین تاکید کرد: دولت سوریه همزمان با پایبندی به وظایف خود درخصوص توافقنامه آتش بس سوریه و اسرائیل و نیز امکان فعالیت نیروهای سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان بار دیگر متذکر می‌شود که تکرار چنین اقداماتی علیه نیروهای سازمان ملل به دست گروه‌های تروریستی مسلح که در حقیقت نوعی سوء استفاده از غفلت سازمان ملل از خطر فعالیت این گروه‌هاست در حقیقت نقض آشکار توافقنامه آتش بس بوده و اسرائیل مسئول اصلی اقدامات این گروه‌های مسلح و تهدیدات آنها علیه نیروهای حافظ صلح است.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرد 21 تن از نیروهای این سازمان به دست گروه‌های مسلح سوری در روستای الجمله در منطقه اشغالی جولان گروگان گرفته شدند که این نیروها روز شنبه پس از انجام مذاکرات با آدم‌ربایان به اردن منتقل و به مقامات این کشور تحویل داده شدند.

سمیح المعایطه، وزیر اطلاع‌رسانی اردن تاکید کرد: صلح‌بانان گروگان‌ گرفته شده وارد اراضی اردن شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها