کد خبر: ۱۱۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
بيست و پنجمين نمايشگاه کتاب و مطبوعات ژنو، از تاريخ 29 آوريل تا سوم ماه مي ‌2011 در حال برگزاري است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اين نمايشگاه در حقيقت يک همايش فرهنگي بوده که در آن بسياري از نويسندگان، برندگان جايزه نوبل، فعالان اجتماعي و... حضور یافته و به تبادل نظر مي‌پردازند. به همین دلیل، شايد بتوان گفت، رنگ و بوي سياسي اين نمايشگاه بيشتر از جنبه فرهنگي يا هنري آن باشد، به گونه ای که در حاشيه اين نمايشگاه، چندين کنفرانس با موضوعات گوناگون سياسي نيز برگزار مي‌شود.

آنچه در اين نمايشگاه ـ که در روز جمعه 29 آوريل با حضور رئيس جمهور سوئيس آغاز شد ـ جلب توجه مي‌نمود، نمايشگاه عکس برگزار شده در آن، با موضوع نقض حقوق بشر در بحرين بود.

همچنين در حاشيه اين نمايشگاه عکس گزارش مشروحي از موارد نقض حقوق بشر توسط رژيم بحرين به زبان‌هاي انگليسي و فرانسه در ميان رسانه‌ها و حاضرين در نمايشگاه پخش شد و فيلم‌هايي از جنايات در بحرين به نمايش درآمد.

در اين گزارش که مبتني بر منابع و مستندات است، دست کم به سیزده مورد از موارد نقض حقوق بشر توسط رژيم بحرين اشاره شده و از جمله موضوعات آن، مي‌توان به کشتار در تظاهرات مسالمت آميز، بازداشت‌هاي غيرقانوني و شکنجه زندانيان، دستگيري و تعدي به زنان، بهره گیری از سلاح هاي ممنوعه در برخورد با معترضان، بازداشت‌هاي شبانه، اخراج از کار و... اشاره نمود.

«نومان بالتاجي»، مدير اجرايي نمايشگاه، علت برگزیدن چنين موضوعي را پوشش نیافتن خبري رخدادهای بحرين در رسانه‌هاي بين المللي، سکوت دولت‌هاي غربي و سازمان هاي بين‌المللي در برابر اين فجايع و آگاه سازي مردم خواند.

وي افزود: بسياري از بازديدکنندگان نمايشگاه با ناباوري اعلام مي‌نمايند، اين نخستین باري است که با موضوع فجايع بحرين برخورد داشته‌اند.

از ديگر موارد چشمگیر در اين نمايشگاه، حضور پر رنگ گروه‌هاي ضد صهيونيستي و گروه‌هاي طرفدار فلسطين است، به ویژه با توجه به نزديکي به سالروز حمله رژيم صهيونيستي به کاروان آزادي، برخي از سرنشينان اروپايي آن کشتي با حضور در نمايشگاه، اقدام به برگزاري نمايشگاه عکس از حمله رژيم صهيونيستي کرده‌اند و جالب اینکه برخي فعالان حقوق بشر بلژيکي ـ که خود در کشتي بوده و پس از دستگيري نیز مدتي در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي بودند ـ با حضور در اين غرفه درباره جنايات رژيم صهيونيستي اطلاع رساني مي‌نمايند.

نمايشگاه کتاب و مطبوعات ژنو




نمايشگاه عکس نقض حقوق بشر در بحرین































نمایشگاه گروه‌هاي ضد صهيونيستي در حمایت از فلسطینیان

















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها