کد خبر: ۱۱۹۲۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
شبکه خبری المنار به سندی از «جبهه النصره» دست یافته که نشان می‌دهد مقامات ترک چگونه مردم سوریه را جهت پیوستن به گروه‌های مسلح تروریستی به خدمت می‌گیرند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه خبری«المنار» اعلام کرد که بر سندی از «جبهه جهادی تکفیری النصره» دست یافته است که نشان می‌دهد، مقامات ترک چگونه مردم سوریه را برای پیوستن به صفوف گروه‌های مسلح تروریستی به خدمت می‌گیرند.

این سند نمونه فرم مشروح و مفصل ده صفحه‌ای است که مسئولان ترکیه آن را بین شهروندان سوری مقیم این کشور توزیع می‌کنند و براساس اظهارات مکتوب در فرم، افراد بین گروه‌های مختلف مسلحی تقسیم می‌شوند که برای مبارزه با نظام راهی سوریه می‌شوند و بر این اساس افراد داوطلب به عنوان مزدور اطلاعاتی یا مزدور ماموران امنیتی راهی سوریه می‌شود.

المنار توضیح می‌دهد که این اطلاعات و این سند را از یک مجروح سوری به دست آورده که در صفوف افراد مسلح با نظام سوریه می‌جنگیده و در جریان یکی از درگیری‌ها از ناحیه ستون فقرات زخمی می‌شود و به همراه خانواده‌اش برای مداوا راهی یکی از کشورهای غربی می‌شود و این سند را در اختیار «المنار» قرار داد.

این فرد مسلح می‌گوید که دولت ترکیه مرکزی را تحت عنوان «مرکز مجتمع مدنی و دمکراسی در سوریه» تاسیس کرده است که به عنوان شاخه و جبهه مدنی جبهه جهادی تکفیری النصره عمل می‌کند و به افراد آموزش نظامی داده و آنها را پیش از اعزام به خاک سوریه مسلح می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: حکومت ترکیه از اطلاعات ارائه شده در این فرم‌ها، اقدام به تعیین و مشخص کردن افرادی می‌کند که می‌توان آنها را به اردوگاه‌های آموزش نظامی در ترکیه برد. افزون بر اینکه توانایی افراد در تشکیل گروه‌های نظامی و امنیتی در سوریه را ارزیابی می‌کند.

این فرد مسلح سوری می‌افزاید: تمام کسانی‌که در این مرکز حضور دارند، از جماعت اخوان المسلمین سوریه هستند و در حقیقت این جماعت اخوان است که جبهه النصره را هدایت می‌کند.

او درباره این فرم‌ها توضیح می‌دهد که فرد می‌تواند، بیش از یک فرم را برای خود و برای افرادی که با آنها آشنایی دارد، پرکند یا اینکه می‌تواند افرادی بیابد که این فرم‌ها را پرکنند و دولت ترکیه به هر فرد که۶۰ فرم از این دست را در داخل سوریه پرکند، مبالغ مالی کلانی پرداخت می‌کند.

این فرد مسلح سوری می‌گوید: این فرم‌ها را ترک‌ها تهیه کرده‌اند و خود آنها بر برنامه‌های آموزش نظامی افراد نظارت و اشراف دارند. اما منابع مالی مورد نیاز این مرکز مدنی را قطر و عربستان سعودی تامین می‌کنند و این صرف نظر از کمک‌های مالی است که از فرانسه،‌ آمریکا و آلمان به این مرکز می‌رسد.

سپس شبکه المنار توضیح می‌دهد که این فرم ده صفحه‌ای متشکل از 28 بند است و در این بندها موارد زیر جلب توجه می‌کند:

- بند شماره هفت به اطلاعات و داده‌های نظامی درباره ارتش سوریه تعلق دارد و خود به 13 بند فرعی تقسیم می‌شود.

- بندهای 9 تا 23 به سوالات و اطلاعاتی در خصوص جامعه سوریه اختصاص دارد.

- بند 23 تا 27 به سوالات امنیتی و اطلاعاتی ویژه ارتباط پیدا می‌کند.

- و بند 28 سوالاتی درباره ساختار طایفه‌ای محل سکونت فرد مطرح می‌‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها