کد خبر: ۱۱۹۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با تأكيد بر توجه هرچه بيشتر همگان نسبت به اصل ولايت فقيه گفت: بايد بدانيم كه ولايت فقيه يكي از ضروريات فقه شيعه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنكراني دوشنبه شب در نشست هماهنگي برنامه‌هاي سالگرد ارتحال مرحوم آيت‌الله فاضل لنكراني فرارسيدن ايام شهادت بزرگ بانوي جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا عليها السّلام را گرامي داشت و گفت: حضرت فاطمه زهرا عليها السّلام داراي ابعاد شخصيتي گسترده‌اي است، ايشان هنوز حتي بين شيعيان نيز آن‎گونه كه بايد شناخته نشده است.
وي با بيان اينكه دست يافتن به شناخت جامع از حضرت زهرا عليها السّلام براي جامعه بشري اقدامي ضروري و لازم است، بيان كرد: آيت‌الله فاضل لنكراني توجه بسيار ويژه‌اي به ايام فاطميه داشته و نسبت به برگزاري مراسم‌ عزاداري در ايام فاطميه تاكيد مي‌كردند.
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار همچنين ضرورت آشنا شدن با شخصيت آيت‌الله فاضل لنكراني را مورد تاكيد قرار داد و افزود: سالگرد ارتحال اين مرجع تقليد كه مقارن با شهادت حضرت زهرا عليها السّلام است، فرصت مناسبي است كه به شناخت بيشتري از آيت‌الله فاضل لنكراني دست پيدا كنيم.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران ارتباط جدانشدني از مكتب اهل بيت دارد، تصريح كرد: كسي كه توانست به فهم عميق نسبت به مسئله ولايت دست يابد، امام خميني(ره) بود.
فاضل لنكراني با اشاره به اينكه امام خميني به تشخيص بسيار درستي از مسئله ولايت دست يافت، افزود: امام راحل ذره‌اي در اين راه شك نكرد و ما نيز بايد با پيروي از ايشان ولايت را به درستي بشناسيم.
وي در ادامه با اشاره به شرايط كنوني دنياي اسلام و جامعه بين‌الملل تاكيد كرد: امروز شاهد اين هستيم كه انقلاب اسلامي ايران در دنيا فراگير شده است و البته دشمنان اسلام نيز برخورد با اسلام و شيعه را در دستور كار خود قرار داده‌اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: اين بيداري كه ما امروز شاهد هستيم در كشورهاي اسلامي شكل گرفته به دليل اصل ولايت و امامت است.
وي ضرورت وظيفه‌شناسي در شرايط كنوني را مورد تاكيد قرار داد و افزود: امروز شاهد اين هستيم كه فرقه‌هاي انحرافي از جمله وهابيت و بهائيت فعاليت گسترده‌اي داشته و از طريق عرفان‌هاي كاذب و دروغين مي‌خواهند به اسلام ناب خدشه وارد كنند.
فاضل لنكراني تاكيد كرد: مسئولان، متوليان فرهنگي و همچنين حوزه‌هاي علميه بايد نسبت به اين فعاليت‌ها هوشياري لازم را داشته باشند.
وي ادامه داد: در جريان مقابله با عرفان‌هاي كاذب و فرقه‌هاي دروغين، حوزه‌هاي علميه بايد پيشگام باشند و البته همه در اين زمينه مسئول هستند.
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر توجه به نقشه‌هاي دشمنان بيان داشت: ما بايد در اين مسير به درستي حركت و نقشه‌هاي دشمن را رصد كرده و در مقابل اين توطئه‌ها راهكار لازم را پيدا كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اصل ولايت فقيه اشاره كرد و اظهار داشت: اگر به درك و شناخت درستي از اصل ولايت فقيه دست پيدا كنيم، در مسير حركت خود هيچ تزلزلي نخواهيم داشت.
فاضل لنكراني با تاكيد بر توجه هرچه بيشتر همگان نسبت به اصل ولايت فقيه تاكيد كرد: در دولت‌هاي گذشته برخي مي‌خواستند كه به اصل ولايت فقيه يك وجهه قانوني صرف بدهند، اما بايد بدانيم كه ولايت فقيه يكي از ضروريات فقه شيعه است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد همواره و در همه امور از ولايت فقيه تبعيت داشته باشيم، ادامه داد: در جامعه بايد بيشتر نسبت به تبيين اين اصل اقدام شود و حوزه نيز در اين راستا وظيفه مهمي بر دوش دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها