کد خبر: ۱۱۹۱۶
زمان انتشار: ۲۳:۱۵     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

 بازی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دو تیم فوتبال سرشناس ایرانی با تیم‎های عربستانی در ایران، این روزها به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‎های اعتراض ایرانیان به آل سعود در قبال کشتار مسلمانان بحرین مطرح شده است، ظرفیتی که با فراخوان گسترده دانشجویان دو شهر تهران و اصفهان، برای حضور در مسابقات پرسپولیس و سپاهان مقابل تیم‎های الاتحاد والهلال عربستان می‎تواند یکی از جدی‎ترین حرکت‎های حمایتی از مظلومین بحرینی را در ایران رقم بزند.

به گزارش رجانیوز، ورود رژیم آل سعود به معرکه قتل عام مردم شیعه و سنی بحرین در ماه‎های گذشته که در اعتراض به استبداد و سرسپردگی رژیم آل خلیفه در این کشور قیام کرده‎اند، سبب شده است تا دولت عربستان به یکی از منفورترین دولت‎های عرب در میان ملت‎های منطقه خاورمیانه تبدیل شود. این در حالی است که حمایت‎های این رژیم از اسرائیل در زمان جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه  و مناقشات لبنان نیز پیش از این نفرت افکار عمومی جهان اسلام را نسبت به رژیم حاکم بر این کشور برانگیخته بود به نحوی که در ماه‎های اخیر شاهد برپای تظاهرات بر ضد این رژیم در کشورهای مختلف اسلامی و حتی کشور عربستان بوده ایم.

با اینحال و در شرایطی که جنبش دانجشویی در ایران تا کنون اقدامات مختلفی را در جهت حمایت از مردم بحرین و اعتراض به آل سعود تدارک دیده است که از جمله می‎توان به تجمع در مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در شهرهای مختلف از جمله مشهد ، تهران و اصفهان و همچنین برپایی قرارگاه بیداری اسلامی در مقابل سفارت بحرین در ایران اشاره کرد.

در همین شرایط، جنبش دانشجویی در تازه ترین فراخوان خود از تمامی فوتبال دوستان و مردم ایران دعوت کرده است که در روز بازی تیم‎های پرسپولیس و سپاهان با تیم‎های الاتحاد و الهلال عربستان با حضور گسترده در استادیوم آزادی و استادیوم فولادشهر اصفهان، به حمایت از مردم بحرین برخیزند.

در فراخوان دانشجویان، از مردم تهران دعوت شده است تا روز سه شنبه 13 اردیبهشت جاری از ساعت 15 با حضور گسترده در استادیوم آزادی، ضمن حمایت از نماینده ایران در جام قهرمانی باشگاه‎های آسیا، از مردم مظلوم بحرین نیز حمایت کنند.

در این فرخوان از مردم اصفهان نیز دعوت شده است تا روز چهارشنبه، 14 اردیبهشت، از ساعت17  ضمن حضور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ضمن حمایت از نماینده شهر خود در جام قهرمانی باشگاه‎های آسیا با اعتراض به رژیم آل سعود، از مردم بحرین نیز حمایت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها