کد خبر: ۱۱۹۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، استاد محمود فرشچیان، نگارگر برجسته کشور  در مراسم رونمایی از طرح ضریح حرم مطهر امام حسین(ع) با بیان این مطلب که در هر کاری كه وارد شده‌ام همیشه سعی کرده‌ام آنچه در توان دارم به كار ببندم و از هیچ کاری فروگذار نباشم اظهار داشت: حدود 4 تا 5 سال پیش نامه ای از دفتر مسعود پارچه باف رییس هیات امنای ساخت ضریح امام حسین از قم به من رسید و من هم مانند سایرین طرح خود را ارائه کردم که خوشبختانه طرح من مورد عنایت قرار گرفت.


این چهره ماندگار  ادامه داد: من امروز به همه هموطنان و شیعیان جهان قول می‌دهم که بعد از اتمام این طرح یکی از شاهکارهای ایرانی انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر این که هیات امنای قم از هیچ همکاری در این زمینه کوتاهی نکردند، بیان داشت: این طرح 5 ماه دیگر به طور کامل تمام خواهد شد و همه ظریف کاری های آن نیز به پایان می رسد و ضریح به کربلا منتقل می شود. 

فرشچیان با بیان این که ائمه نیازی به این زیورآلات و طلاها و نقره ها ندارند گفت: این ما هستیم که به این ترتیب تلاش می کنیم ارادت خود، نیاش و ستایش خود را به ایشان نشان دهیم. 

این نقاش ایرانی با اشاره به این که قلم ‌زنی استاد خدادادزاده و خطاطی استاد موحدكار به پیش می‌رود،افزود: در همه جای طرح ضریح امام حسین قسمت هایی برای نوشتن اسماء الله و کلمات و الفاظ دینی و مذهبی وجود دارد.

فرشچیان گفت: همه این طراحی ها برای من افتخار محسوب می شود و من بدون هیچگونه چشم داشت و توقعی به صورت خالصانه این کار را انجام داده ام و به همه کسانی که از ابتدا در این راه گام برداشتند تبریک می گویم.

فرشچیان همچنین از طراحی ضریح برای 72 تن شهدای كربلا خبر داد و اظهار داشت: خداوند و حضرت ابا‌عبدالله (ع) مرا یاری خواهند کرد تا این اثر به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسد.


وی در ادامه بیان داشت: چندی پیش تابلویی به نام کوثر نقاشی کردم که آن را به موزه امام رضا تقدیم می کنم. این تابلو نشانه وساطت حضرت زهرا در صحرای کربلا است که گناهکاران را وساطت می کند. 
فرشچیان افزود: تابلوی پرچمدار حق نیز تا چند ماه دیگر در کاخ موزه سعدآباد خواهد بود و بعد از آن همراه با طرح ضریح مطهر امام حسین (ع) به آستان اهدا می شود. 

این چهره ماندگار در زمینه نگارگری ایرانی گفت: متاسفانه نگارگری ایرانی در حال نابودی است و به رغم هشدارها و تماس هایی که همواره در این زمینه با مسوولان داشته ام اقدامی انجام نشده و با ادامه این روند به طور حتم در آینده چیزی به نام نگارگری ایرانی وجود نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها