کد خبر: ۱۱۹۰۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند از گرانی سوء استفاده کنند، گفت: مردم به تخلف‌های احتمالی، واکنش نشان داده و پیگیری کنند.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید جواد تقوی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز حقوق مصرف‌کنندگان در سالن اجتماعات مجتمع اهل بیت(ع)، اظهار داشت: فرهنگ حمایت از مصرف‌کننده باید در کشور نهادینه شود.

وی ادامه داد: ساختار قانونی حمایت از حقوق مصرف کننده را در کشور داریم اما این کافی نیست.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، تصریح کرد: رسانه می‌تواند نقش و هنر اصلی خود را در این زمینه ایفا کند.

وی کمبود اقدامات پژوهشی را خلا حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: پژوهشگران در این زمینه باید به میدان بیایند.

تقوی با اشاره به اینکه برای رضایت‌مندی مشتری، انتهایی متصور نیستیم، یادآور شد: هر اندازه بنگاه اقتصادی در این زمینه فعالیت کند گویا به خود کمک کرده است، این موارد هزینه نبوده بلکه امتیاز ویژه‌ای است که بنگاه برای خود قائل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خدمات پس از فروش، 200 سال است که در دنیا مطرح شده و در کشور ما هم ناشناخته نیست، ادامه داد: هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه امروز قانون برای هر عرضه‌کننده، تولیدکننده و واردکننده، تکلیف دارد، تصریح کرد: تکلیف این است که نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند و این تکلیف قانونی است که باید فراگیر شود.

تقوی افزود: خدمات فروش و قبل از فروش باید در جامعه مطرح شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از هزینه‌هایی که امروز در خانواده می‌پردازیم شاید از بی‌اطلاعی است، گفت: نخستین تکلیف تولیدکننده، صیانت از حقوق مصرف‌کننده است.

تقوی با اشاره به اینکه همه از شرایط تحریم مطلع هستیم، اظهار داشت: شرایط امروز در قالب یک جنگ تمام عیار، مشکلاتی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و لایه‌های پنهان زیادی دارد.

وی ادامه داد: استکبار این آرزو را به گور ببرد و ما در این شرایط سخت با ولایت رهبری، عبور می‌کنیم.

تقوی خاطرنشان کرد: این مقاومت هزینه دارد و مردم ما این هزینه را می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند از فضای گرانی، سوء استفاده کنند، گفت: تخلف‌یابی باید صورت گرفته و پرونده تخلف هم در محکمه مطرح شده و به نتیجه برسد.

تقوی با اشاره به اینکه مردم از تخلف نگذرند، ادامه داد: مردم به تخلف‌های احتمالی، واکنش نشان داده و پیگیری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها