کد خبر: ۱۱۹۰۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
معاون بین‌الملل رئیس جمهور:
معاون بین‌الملل رئیس جمهور در مورد تحلیل‌ برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر این‌که با فوت هوگوچاوز سطح رابطه ایران با ونزوئلا کاهش پیدا می‌کند؛ چرا که این رابطه بر اساس رابطه شخص بوده با رد این موضوع، گفت: این مباحث در واقع شیطنت رسانه‌ای است.

به گزارش 598، علی سعید‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جایگاه آمریکای لاتین در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، افزود: مردم آمریکای لاتین مردمی بودند که سال‌ها زیر سلطه استعمار بوده‌اند و در جهت مبارزه با استعمار مبارزات تاریخی داشتند. همیشه مبارز بودند و آقای چاوز این مبارزات را عینی‌تر و به روز‌تر کرد و توانست رهبری آن را سازماندهی کند و آن را در عمق دولت‌ها قرار دهد و می‌بینیم که دولت‌های انقلابی زیادی در آمریکای لاتین ایجاد شدند.

وی با بیان این‌که طبیعتا این جریان فکری و سیاسی از بین نمی‌رود، گفت: این تصور اشتباه است که این گونه بیان شود که رابطه ما با ونزوئلا بر اساس رابطه فردی بوده است. جمهوری اسلامی ایران رابطه عمیقی با تمام ملت‌ها بخصوص آمریکای لاتین داشته و این جزء سیاست اصولی ماست و در پی گسترش آن هستیم و امیدواریم این خیزش و روحیه مبارزه در آمریکای لاتین همچنان پایدار بماند.

سعیدلو با بیان این‌که مردم ایران و ونزوئلا مردمی انقلابی هستند و دو ملت از دولت‌های خود می‌خواهند که رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته باشند، گفت: یک دولت نمی‌تواند مردم انقلابی خود را که طرفدار ایران هستند، وادار کند که با ایران رابطه نداشته باشند. ممکن است مانع‌هایی ایجاد کند، ولی اصل قضیه را نمی‌تواند منتفی کند.

وی با بیان این‌که گسترش رابطه با کشورهای آ‌مریکای لاتین جزء راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است، به سفر رئیس جمهور به ونزوئلا جهت همدردی با مردم ونزوئلا به خاطر فوت چاوز اشاره کرد و گفت: در واقع این هدف به این منظور صورت گرفت که به مردم ونزوئلا بگوییم که ما با شما هستیم و از رهبرانی چون چاوز حمایت می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها