کد خبر: ۱۱۹۰۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
رئیس جمهوری سنگال گفت، دولت این کشور کنترل مرزها و آموزش مردم را در تلاش برای تضمین این مساله که شبه نظامیان کشور مالی نمی‌توانند زندگی در کشور را مخدوش کنند، افزایش می‌دهد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سنگال یکی از صلح آمیزترین کشورهای آفریقا محسوب می‌شود که در پی بروز خشونت در شمال کشور مالی نگران ورود شبه نظامیان و بروز خشونت و درگیری است.

مکی سال، رئیس جمهوری سنگال در مصاحبه‌ای با دانشگاه هاروارد در ماساچوست آمریکا گفت: خطر ورود گروه‌های شبه نظامی از هر جا به داخل کشور وجود دارد. سنگال همسایه مالی است و بنابراین باید توجه ویژه‌ای به تحولات این کشور داشته باشد.

وی به این نکته اشاره کرد که داکار بر جلوگیری از ورود شبه نظامیان مالی از نواحی مرزی به داخل کشور تمرکز دارد و دولت با مردم در این باره همکاری کرده و به بحث می‌پردازد.

سنگال چند صد سرباز به کمک نیروهای آفریقایی فرستاده تا در مالی مستقر شوند. شبه نظامیان مالی نیز تهدید کرده‌اند به هر کشوری که به حمایت از ماموریت نیروهای آفریقایی و فرانسوی در مالی بپردازند، حمله می‌کنند.

مکی سال همچنین از رهبران کشورهای جهان خواسته تا به اعمال فشار علیه شبه نظامیان بپردازند.

رئیس جمهوری سنگال پس از مصاحبه با دانشگاه هاروارد به دانشجویان این دانشگاه گفت: ما نمی توانیم به گروههای تروریستی اجازه دهیم تا یک کشور مستقل را اشغال کنند و از آن به عنوان یک پناهگاه امن برای انجام فعالیتهای مجرمانه و تبهکارانه خود استفاده کنند. ما تا زمانی که فعالیت خود را انجام نداده‌ایم دست از مبارزه نمی‌کشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها