کد خبر: ۱۱۹۰۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
دولت فرانسه از سایر کشورهای اروپایی خواست تا برای ایجاد یک فضای تنفس برای اقتصاد بحران زده و جلوگیری از درگیرین و ناآرامی اجتماعی، سیاست‌های شدید ریاضتی را کاهش دهند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "پیر موسکویچی"، وزیر دارایی فرانسه گفت: تداوم کاهش بودجه و افزایش مالیات تنها باعث درگیری و ناآرامی اجتماعی و در نهایت منجر به توده گرایی می‌شود.

وی که در کنفرانس گروه احزاب چپ میانه پارلمان اروپا در بروکسل بلژیک سخن می‌گفت، افزود: هیچ جایگزینی برای آغاز راهی که منجر به بازگشت رشد و توسعه اقتصادی شود، وجود ندارد.

درخواست فرانسه همزمان با بحران مالی سه ساله در 17 کشور اتحادیه اروپا که استفاده از یورو را کم کردند، مطرح شده است. سرمایه گذاران و بازارهای مالی در پی اصلاحات سیاسی و اقتصادی آرامتر رفتار کرده‌اند.

وزیر دارایی فرانسه بر این موضوع تاکید کرد که نتایج انتخاباتی ایتالیا یک پیام محسوب می‌شود چرا که اصرار ورزیدن به کاهش بودجه کنونی و اصلاحات بنیادین بدون یک استراتژی رشد و توسعه عینی پایدار نیست و پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

وی بار دیگر برخواسته خود که ناحیه یورو باید بودجه خود را برای تامین مالی اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی هزینه کند، تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها