کد خبر: ۱۱۸۹۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
کره‌شمالی نسبت به انجام فعالیتهای هسته‌ای و موشکی بیشتر در آینده که به گفته آن به سبب تحریم‌های جدید سازمان ملل موجه هستند، هشدار داد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره‌شمالی رسما امروز (شنبه) قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواهان پایان برنامه تسلیحاتی هسته‌ای این کشور شده، رد کرد و عنوان داشت که تحریم‌های بین‌المللی را به چالش می‌کشد و هدف خود را برای تبدیل شدن به یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای پیگیری خواهد کرد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی اعمال و محدودیت‌های مالی علیه این کشور را سخت تر کرد. این در حالی است که چین هم پیمان اصلی کره شمالی عنوان داشت که خواهان اجرای کامل تحریم‌ها است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت:‌ جمهوری دموکراتیک خلق کره همچون گذشته قطعنامه تحریم‌ها علیه خود را قاطعانه محکوم و کاملا رد می‌کند و این تحریم‌ها حاصل سیاست خصمانه آمریکا علیه کشور ماست.

وی افزود: جهان به وضوح شاهد خواهد بود که جمهوری دموکراتیک خلق کره چه موضع استواری را به عنوان یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای و پرتاب کننده ماهواره در نتیجه برخورد آمریکا در وادار کردن شورای امنیت سازمان ملل به سرهم کردن قطعنامه علیه آن تقویت خواهد کرد.

آمریکا به کره‌شمالی هشدار داد که با تکرار تهدیدهات در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز هیچ چیز به دست نخواهد آورد و تنها خود را هر چه بیشتر دچار انزوای بین المللی خواهد کرد.

چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا نیز روز جمعه پیش از سفر خود به افغانستان اظهار کرد:‌ ما و هم پیمانان‌مان آماده مقابله با هر گونه تهدید و هر واقعیتی که در جهان اتفاق بیفتد، هستیم.

وی افزود: ما از اتفاقات در حال وقوع آگاه هستیم،.ما شرکایی در آن بخش از جهان داریم که مهم هستند.

از سوی دیگر گوییدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان از چین خواست تا از نفوذ خود بر کره‌شمالی استفاده کند تا پیونگ یانگ را نسبت به متوقف ساختن تهدیدها و تحریک‌ها که باعث فقر و انزوای بیشتر پیونگ‌یانگ خواهد شد، متقاعد کند.

وی با استقبال از حمایت چین از تحریم‌های سازمان ملل از کره‌شمالی تاکید کرد: این همچنین مسئولیت پکن است تا به قدرت به مقامات کره شمالی بگوید که آنها با این تحریک‌ها و تهدیدهای جدید بیش از حد زیاده روی کرده اند.

وی افزود: من از چین می‌خواهم تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به اینکه تهدیدهای توخالی لفاظی‌های جنگ‌طلبانه،‌ تحریک‌ها و نقض قوانین بین‌المللی باید پایان یابد، استفاده کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها