کد خبر: ۱۱۸۹۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
منصور حقیقت‌پور با اشاره به ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد و پیشنهاد یکی از نمایندگان بود که به نظر می‌رسد این طرح در مجلس مطرح نشود و موضوع لغو تعطیلات مناسبتی نیز منتفی است.

به گزارش 598، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در نخستین نشست مجمع نمایندگان شمال غرب کشور 20 تن از نمایندگان از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان گرد هم آمدند تا با هم‌فکری استاندار آذربایجان شرقی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی و دیگر حاضرین در این جلسه موضوعات و مسایل مطرح شده را درست و دقیق برنامه‌ریزی کنیم تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی گفت: در این نشست مسئولان کمیته‌های مختلف اعم از کمیته‌ اقتصادی، صنایع، علمی‌ و فرهنگی، ورزش و سلامت، همچنین کمیته احیای دریاچه ارومیه گزارش‌های خود را ارائه کردند تا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی و برنامه‌ریزی پیش رو انجام شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین مباحث مربوط به ضرورت احیای دریاچه ارومیه، توسعه خط ریلی شمال غرب و منطقه آزاد تجاری بود که قرار شد این موضوعات از طریق رئیس جمهور و وزرا مورد پیگیری قرار گیرد.

حقیقت‌پور با اعلام اینکه هنوز میزبان دومین نشست مشخص نشده و قرار است از بین استان‌های زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل یکی از استان‌ها میزبان دومین نشست باشد، افزود: ما در موضوعات مختلف و مشترکات زیادی به نقطه اجماع رسیدیم و امیدواریم با همت و تلاش همه نمایندگان بتوانیم مجمع را در سال آینده در حوزه‌های مختلف پویا‌تر ببینیم.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور گفت: یکی از مباحث اصلی توسعه همه جانبه زیرساخت‌های منطقه بود که در این زمینه مقرر شده توسعه منطقه آزاد ارس و تقویت تبادلات و ارتباطات تا گمرک آستارا، تقویت منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در شمال غرب و تکمیل خط ریلی و محورهای مواصلاتی در دستور کار باشد.

وی بیان داشت: در نخستین نشست از 43 نفر نماینده شمال غرب، حضور 20 نفر مناسب بود چرا که برخی از نمایندگان به دلیل ماموریت و برخی نیز به دلیل شرایط جوی نامناسب در جلسه حاضر نشدند که از مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز بنده به همراه جعفری‌بنه خلخال و افضلی‌فرد در جلسه حاضر شدیم.

حقیقت‌پور یکی دیگر از پیگیری‌ها را مربوط به بودجه سال آینده و ضرورت تحرک در این زمینه برای ارتقای شاخص‌های اساسی در جذب اعتبارات بیشتر توصیف کرد و افزود: مجلس از هفته جاری بررسی بودجه را آغاز خواهد کرد که امیدواریم سه دوازدهم بودجه مورد تصویب قرار گیرد تا سال آینده در پرداختی حقوق و مزایا و دیگر کارهای اجرایی با مشکلی روبه‌رو نشویم.

حضور ما در جزایر سه گانه هشداری به گزافه‌گویان بود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع مطرح شده اخیر در رسانه‌ها و موضع‌گیری مراجع تقلید در خصوص اصلاح و ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد و پیشنهاد و اظهار نظر یکی از نمایندگان بود که به نظر می‌رسد این طرح در مجلس مطرح نشود و موضوع لغو تعطیلات مناسبتی کشورمان نیز منتفی است.

مسئول پیگیری پرونده حادثه قم ابراز داشت: همچنان این موضوع در حال پیگیری است و در صورتی که تکمیل شود جزئیات آن به اطلاع مردم می‌رسد.

وی در خصوص سفر به جزایر سه گانه نیز اظهار داشت: ما از توانمندی‌های دفاعی امنیتی و سیاسی منطقه بازدید کردیم و خواستیم تا کاستی‌ها را نیز به سرعت برطرف کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با این حضور به تمام یاوه‌گویان اعلام کردیم که در وهله اول نقشه را ببینند سپس صحبت کنند چرا که این جزایر برای همیشه مال ایران هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها