کد خبر: ۱۱۸۹۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه چین بر تلاش مقامات پکن برای تقویت همه‌جانبه روابط مشارکتی با روسیه تاکید کرده و سفر آتی رهبر چین به مسکو را در راستای این هدف توصیف کرد.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یانگ جیه چی" وزیر امور خارجه چین امروز، شنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری جدید این کشور در آینده نزدیک سفری رسمی به روسیه خواهد داشت که در جریان آن طرفین قصد دارند به تلاش خود برای تقویت هر چه بیشتر روابط مشارکتی بین دو کشور در جهت مشارکت راهبردی همه جانبه ادامه دهند.

وزیر خارجه چین که در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نخستین مجمع کنگره ملی خلق چین سخن می‌گفت، افزود: روسیه و چین به یکدیگر به چشم عامل مهمی در توسعه مشارکت راهبردی که برای هر دو کشور از اولویت خاصی برخوردار است، نگاه می‌کنند. ما آماده هستیم تا به همراه شرکای روسی خود از موقعیت بوجود آمده در جریان اسن سفر استفاده کنیم تا انگیزه بیشتری به تقویت همه جانبه روابط مشارکتی بین دو کشور ببخشیم.

طبق گفته جی یانگ، "شی جین پینگ" رهبر جدید چین در آینده بسیار نزدیک در سفری رسمی از کشورهای روسیه، تانزانیا، کنگو و آفریقای جنوبی دیدن خواهد کرد که در نقطه آخر در نشست سران کشورهای عضو گروه «بریکس» (برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی) که قرار است در تاریخ 27-26 ماه مارس در دوربان برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها