کد خبر: ۱۱۸۹۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
تحلیلگر امور سیاسی سوریه با تاکید بر اینکه دولت ترکیه مسئول اصلی کمین الانبار در عراق است، گفت برخی کشورهای منطقه و غرب تلاش‌های بسیاری برای کشیده شدن عراق به بحران سوریه انجام می‌دهند.

«عبدالله منینی»، عضو دفتر سیاسی حزب ملی اجتماعی سوریه و تحلیلگر امور سیاسی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که تلاش‌های گسترده و حمایت شده‌ای برای کشاندن عراق به صورت مستقیم به بحران سوریه مشاهده می‌شود.

منینی دلیل این تلاش‌ها را نقش مثبت عراق در طول بحران سوریه و مشارکت این کشور در حفظ امنیت و ثبات جامعه سوری و امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور دانست.

این تحلیلگر امور سیاسی بر این باور است، طرحی که در سوریه اجرای آن آغاز شده، دارای دامنه‌های گسترده منطقه‌ای است و باید از آن به عنوان طرح «سایکس پیکو 2» نام برد که هدف آن تصرف تعداد بیشتری از کشورهای منطقه از جمله عراق است تا به کشورهای طایفه‌ای کوچکی تقسیم شود.‌

وی افزود: آنها خواهان گرفتن انتقام از عراق هستند، چون به اعتقاد غرب اگر عراق به حمایت از سوریه قیام کند، اوضاع در سوریه کاملاً تغییر خواهد کرد و عراق امروز بهای ایستادنش در کنار مردم سوریه و رد خیانت به کشور سوریه را پرداخت می‌کند.

منینی در ادامه گفت: کمین منطقه الانبار عراق، کمینی از پیش طراحی شده و اقداماتی کاملاً و صرفاً اطلاعاتی بود که در آن چندین کشور مشارکت داشتند و در این میان کشور ترکیه تلاش می‌کند، اوضاع بین دو ارتش سوریه و عراق را از اینکه هست، متشنج‌‌تر کند و به همین دلیل این کشور را مسئول اصلی ریخته شدن خون‌ها در این کمین می‌دانم.

وی در پایان تاکید کرد که به نظر من دولت عراق، دولت آگاه و بیداری است که به خوبی می‌تواند، واقعیت‌های نهفته در پس حوادث جاری را دریابد و در دامی نیفتد که دیگر کشورها برایش پهن کرده‌اند، چون باید به خوبی بداند بازی بین‌المللی کنونی بر تصرف و اشغال شمار بیشتری از کشورهای منطقه استوار است.

به اعتقاد المنینی ارتش عراق وظایف ملی خود را در حفظ مرزهای مشترک بین دو کشور سوریه و عراق ادا می‌کند و نشان داد که مبارزه آن علیه تروریسم و نه ارتش سوریه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها