کد خبر: ۱۱۸۷۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
سرپرست کمیته فوتسال گفت: ‌امسال خوشبختانه بالای جدول را کنترل سختی کردیم اما پائین جدول از دست‌مان در رفت هر چند که فکر نمی‌کردیم به این شکل عمل کنند.

سیدرضا افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال عنوان کرد: تیم ملی بزرگسالان و امید 2 بازی دوستانه در تورنمنت روسیه طی روزهای 19 و 20 اسفند برگزار خواهند کرد و امیدواریم رقابت‌های خوبی برگزار شود.

وی درباره کادر فنی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان تصریح کرد: خسوس سرمربی دو تیم است و محمدرضا حیدریان و مصطفی عمادی در تیم امید و محمد هاشم‌زاده و رضا لک در تیم بزرگسالان به او کمک خواهند کرد.

* سال آینده در مورد خسوس تصمیم می‌گیریم

سرپرست کمیته فوتسال درباره اینکه پس از تورنمنت روسیه در خصوص سرمربی موقت تیم ملی تصمیم خواهد گرفت، یادآور شد: پس از این تورنمنت خسوس سفری به اسپانیا خواهد داشت و ما تصمیم‌گیری در مورد عملکرد او را به بعد از تعطیلات نوروزی موکول خواهیم کرد. من خود به اجبار در سفر روسیه با تیم خواهم بود و عملکرد تیم را خواهم دید.

*قرارداد خسوس نصف می‌شود

افتخاری تصریح کرد: قرارداد خسوس دو قسمت شده است که قرار است تا پایان امسال طبق قرارداد گذشته او تسویه حساب کنیم و پس از آن قرارداد جدیدی امضا خواهد شد که مبلغش نصف قرارداد گذشته است. خسوس ابتدا نسبت به این موضوع مقاومت نشان داد اما چاره‌ای نداشت زیرا شرایط اقتصادی اروپا هم خوب نیست و شرایط ارزی ما هم مناسب نیست. اگر قراردادش ریال بود مشکلی نداشتیم اما با توجه به اینکه ارز در اختیارمان قرار نمی‌دهند این قرارداد بسیار سنگین است.

* خسوس پس از کاهش مبلغ قراردادش چند روز بهم ریخته بود

سرپرست کمیته فوتسال یادآور شد: خسوس در این زمینه موافقت ضمنی داشته، اگر به اسپانیا رفت و به ایران بازگشت در این باره مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد، هرچند بعید می‌دانم که او برنگردد زیرا اوضاع اقتصادی در اروپا هم چنگی به دل نمی‌زند. شاید اگر اوضاع اروپا بهتر بود زیر بار این موضوع نمی‌رفت، او چند روز اول به هم ریخته بود.

*استخوان‌بندی تیم ملی از 3 تیم اول جدول لیگ است

وی در مورد اعتراض تیم‌ها نسبت به بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند،‌ خاطرنشان کرد: استخوان‌بندی تیم را خود مربیان به این جمع‌بندی رسیدند و بیشتر بازیکنان از 3 تیم ابتدایی لیگ هستند، زیرا به هرحال این 3 تیم خوب کار کردند که در این رده‌ها قرار گرفتند، البته تک ستاره‌های سایر تیم‌ها هم به تیم ملی دعوت شدند.

* حضور احتمالی در تورنمنت چین

افتخاری در مورد حضور تیم ملی در تورنمنت چین عنوان کرد: به احتمال زیاد در این تورنمنت حاضر خواهیم شد. تاکنون اسامی تیم‌‌های روسیه، هلند و‌ رومانی اعلام شده و فعلا نامی از برزیل ذکر نشده است. قرار است ما در این باره تصمیم بگیریم و در آینده به صورت رسمی حضور خود را اعلام کنیم.

* دیدار هلال‌احمر و میثاق مشکوک است

سرپرست کمیته فوتسال در خصوص مسائلی که در بازی‌‌های هفته پایانی و تیم‌های انتهای جدول رخ داده، یادآور شد: این موضوع چیزی بود که خودمان هم کشفش کردیم. در بازی هلال احمر و میثاق مواردی وجود داشت که مشکوک است. هم‌اکنون نمی‌توانم در مورد این موضوع صحبت کنم مدارک این موضوع را به کمیته انضباطی دادیم تا رسیدگی کنند. اولین شخصی بودم که این موضوع را پیگیری کردم و به کمیته انضباطی گفتم که در این مورد رسیدگی کند.

* 5 دقیقه پایانی بازی در فیلم نبود

وی افزود: ما از تیم هلال احمر درخواست کردیم فیلم بازی را به ما بدهند اما آنها فیلمی دادند که 5 دقیقه آخر بازی که گل‌ها رد و بدل شده، در فیلم نیست. ما نسبت به این موضوع معترض شدیم و بلافاصله به کمیته انضباطی ارسال کردیم. در گزارش‌ها آمده است با پرتاب بطری آب عمدا بازی را به تأخیر انداختند. همچنین از نتیجه تیم حریف با خبر شدم که 4 گل به ثمر می‌رسد، البته در فوتسال چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد اما خوردن 4 گل در دقایق پایانی و آن هم هر یک دقیقه یک بار کمی مشکوک است. اگر ثابت شود که تبانی بوده ارژن شیراز در لیگ باقی خواهد ماند و هلال احمر سقوط خواهد کرد که باید در کمیته انضباطی هم جوابگو باشد.

افتخاری درباره برخورد با میثاق گفت: میثاق هم جریمه مالی خواهد شد بر اساس آنچه که در آئین‌نامه فدراسیون فوتبال وجود دارد، با آنها برخورد خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم تا رأی هرچه زودتر صادر شود، ‌امسال خوشبختانه بالای جدول را کنترل سختی کردیم اما پائین جدول از دستمان در رفت هرچند که فکر نمی‌کردیم به این شکل عمل کنند.

* مسائلی که در مورد قهرمانی مطرح می‌شود بچه‌بازی است

افتخاری در مورد مواردی که در مورد پاداش گیتی‌پسندی‌ها به منصوری مطرح شده، خاطرنشان کرد: مدیرعامل حفاری به فدراسیون نامه‌ای نوشته و عنوان کرده مسئولان منصوری به بازیکنانش پیشنهادهایی داده‌اند من به عنوان مسئول کمیته فوتسال این صحبت‌ها را تایید نمی‌کنم در کل نباید به این صحبت‌ها توجه کرد. این صحبت‌ها را تیمی که نتیجه نمی‌گیرد به راحتی مطرح می‌کند. معتقدم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید با قدرت تلاش کند و حریفانش را شکست دهد و قهرمان شود. این مسائل بچه‌ بازی است که باید جمع شود.

سرپرست کمیته فوتسال درباره اینکه آیا جام قهرمانی سال گذشته منصوری باز گشته، خاطرنشان کرد: قرار است با مسئولان گیتی‌پسند صحبت کنم و چون امسال یک جام قهرمانی به آنها دادیم جام قهرمانی سال گذشته را به منصوری بدهند (با خنده). آن جام قدیمی شده.

* آغاز لیگ برتر اواسط ماه رمضان

افتخاری درباره زمان آغاز لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: آنچه در هیئت رئیسه سازمان لیگ تصویب شده؛ آغاز لیگ برتر در اواسط ماه مبارک رمضان و پس از بازگشت تیم ملی از بازی‌های آسیایی  خواهد بود و همچنین جام حذفی هم سال آینده برگزار خواهیم کرد که باید اردوی تیم ملی مشخص شود تا در این زمینه تصمیم بگیریم.

* دیگر در مورد شمس صحبت نمی‌کنم

افتخاری در مورد صحبت‌های حسین شمس مبنی بر اینکه هیچ صحبتی با او در مورد حضورش در تیم ملی صورت نگرفته و شرط و شروطی هم برای او در نظر نگرفته‌اند، یادآور شد: من با خود شمس هیچ مشکلی ندارم خوشبختانه رابطه خوبی با او دارم باید شرایطی درست کنیم که بتوانیم راحت فعالیت کند. موانعی که خودش جلوی پای ما می‌گذارد قدرت تصمیم‌گیری را از ما می‌گیرد و این به نفعش نیست، دوست داریم شمس با ما تعامل داشته باشد که بتوانیم از تجربیاتش استفاده کنیم. من به گذشته دوستان و مواردی که بین‌شان بوده کاری ندارم و از هم اکنون به فکر آینده هستم.

وی افزود: من پیش ‌شرطی برای او نگذاشتم، او صاحب اختیار است و نمی‌توانم به او دستور بدهم که این کار را بکند و این کار را نکند. او آدم با تجربه، مدیر و کارکرده‌ای است اما من چیز دیگری از او خواستم که گفتم به ما کمک کند آن هم برای خودش، نمی‌خواهم موضوع را خیلی باز کنم، زیرا نگران می‌شوند که داستان‌های گذشته تکرار شود. در شان من و او نیست که بخواهیم با یکدیگر بحث کنیم. دیگر نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم این بار آخر من است که در این باره صحبت می‌کنم و در آینده به این موضوع نخواهم پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها