کد خبر: ۱۱۸۷۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۱۷ اسفند ۱۳۹۱

در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری،  رهبر معظم انقلاب اسلامی دو اصله نهال غرس کردند و بعد توصیه هایی را به مسئولین مربوطه نمودند و اظهار داشتند: گلایه ای که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صدها درخت در جاهایی که نباید قطع بشوند، قطع می شوند.

به گزارش بي باك، بلبل های رسانه ای برخی مسئولین کشور که مکررا سعی دارند خود را ولایی و ارزشی جلوه دهند و در عمل هر آنچه از دستشان برآمد انجام دهند، این سخنان رهبر معظم انقلاب را نیز بازنشر کردند تا همچنان ولایی بمانند!

اما براستی روی سخنان امروز مقام معظم رهبری به چه کسانی بود؟ 

برای تبیین این موضوع برخی اتفاقات شوم اخیر کشور در این زمینه را بازخوانی می کنیم. 

قطع اشجار مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت توسط عوامل شهرداری / 27 فروردین 1390

عوامل منطقه یک شهرداری تهران که به طور ناگهانی با به همراه داشتن تجهیزات کامل تخریب، وارد محوطهمرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شده بودند، به قطع اشجار و از بین بردن کلیه اموال عمومی موجود در این محوطه پرداختند.

 


 



 

 





 

 


 
 

 

 

 

قطع شبانه درختان در قیطریه تهران توسط شهرداری / 23/07/1391


قطع شبانه درختان توسط شهرداری در چندروز گذشته در بلوار اندرزگو، تقاطع خیابان شریعتی تا بلوار کاوه واقع در قیطریه تهران گلایه ساکنان این منطقه را برانگیخته است. 

شهروندان منطقه قیطریه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن گلایه از شهرداری تهران گفتند که هرچقدر خواسته اند مانع ماموران شهرداری در جلوگیری از قطع درختان شوند، موفق نشده اند. 
 
شهروندان منطقه قیطریه زمانی بیشتر به دنبال پیگیری اعتراض های خود افتاده اند که به دنبال انتقاد رییس جمهوری از قطع شبانه درختان در برخی نقاط تهران و سکوت رسانه ها در نشست خبری خود، مسئولان شهرداری تهران خواستار اعلام نشانی درختان قطع شده بودند. 
 
تعدادی از ساکنان این منطقه شهری در اعتراض به قطع درختان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفتند: ماموران شهرداری بی توجه به درخواست ما و بدون توضیح درختان را شبانه کندند و بردند. 
 
ˈعباس قدمیˈ یکی از ساکنان این منطقه گفت: شهرداری ادعا می کند خیابان در حال تعریض است درحالی که نیازی به قطع درختان این خیابان نبود زیرا درختان در حاشیه پیاده رو قرار داشتند نه در عرض سواره رو. 
 
وی ادامه داد: ریشه این درختان در سطح معبر قرار نداشت بلکه در جوی کنار خیابان بود چرا شهرداری آنها را قطع کرده است معلوم نیست. 
 
ˈپدرام سرلکˈ از دیگر شهروندان نیز گفت: حدود 35 تا 40 اصله درخت در این منطقه قرار داشت اما همه را قطع کرده اند و آثاری از آنها نیست. 
 
ˈعبدالقادر ساداتیˈ شهروند دیگری نیز با انتقاد از شهرداری تهران گفت: وقتی علت قطع شبانه درختان را از مسئولان شهرداری می پرسیم هیچکس پاسخگو نیست. 
 
قطع درختان در قیطریه درحالیست که مدیران شهرداری تهران همواره تاکید می کنند ˈ هیچکس اجازه قطع هیچ درختی را ندارد.ˈ 
 
معاون ترافیک منطقه یک شهرداری تهران در پاسخ به اعتراضات ساکنان قیطریه گفت: ‌این اقدام ( قطع درختان) به دنبال طرح ساماندهی و بازسازی بافت فرسوده منطقه قیطریه و بر اساس طرح تفصیلی اجرا شده است. 
 
ˈپوریا محمدیانˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این منطقه به علت تجمع مجموعه تعمیرگاهی به محلی شلوغ و نابسامان تبدیل شده بود که معبر با ایجاد بلوار در حال اصلاح است. 
 
وی افزود: بر اساس اصول مهندسی راه و نیز طرح جدید تفصیلی و نوسازی مناطق فرسوده، عرض دو پیاده رو این معبر باید افزایش می یافت. 
 
محمدیان افزود: برای اجرای این طرح و اصلاحیه موانع اعم از لوله های آب، گاز، مخابرات و حتی درختان باید ازسر راه برداشته شود. 
 
معاون ترافیک منطقه یک در عین حال ادعا کرد هیچ درخت زنده ای قطع نشده است و تنها درختان فرسوده و از بین رفته را قطع کرده اند. 
 
محمدیان ادامه داد: درختان با قدمت زنده به نزدیک ترین بوستان این منطقه با روش های مکانیکی خاص منتقل شده است. 
 
این درحالیست که تصاویر درختان قطع نشان می دهد که با اره کنده شده اند و قابلیت جابه جایی آنها نبوده است. 
 
همچنین شهروندان منطقه قیطریه می گویند با حفظ درختان نیز امکان طرح اصلاح مهندسی مطرح بود و می شد درختان را حفظ کرد. 
 
قطع درختان پایتخت به بهانه عملیات های عمرانی موضوع تازه ای نیست سال گذشته نیز شاهد از بین رفتن درختان منطقه ظفر نونهالان به بهانه دو طبقه کردن پل صدر ونیز قطع درختان بوستانی از منطقه قیطریه به بهانه تعریض و ساخت و ساز بودیم. 

سخنگوی شهرداری تهران: اصلا بلوار قیطریه درخت نداشته است! 

شهرداری تهران پس از گذشت 15 روز از قطع درختان یکی از بلوارهای قیطریه؛ برغم مستندات جامع و گزارشات تصویری رسانه ها، وجود هرنوع درختی را در این بلوار شهری رد کرد.

به گزارش بی باک، بعد از انتشار خبر فوق سخنگوی شهردار تهران در نشست خبری خود صراحتا گفت: 15 سال است که قیطریه محل تردد روزانه من است و اصلا درختی در رفیوژ میانی (جداکننده وسط معبر) این بلوار وجود نداشته و ندارد!

ˈمحمد هادی ایازیˈ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بر سر درختان بلوار کاوه قیطریه چه آمده است؟ و چرا درختان این منطقه را شبانه قطع کرده اید و قصد دارید این روند را تا کی ادامه دهید؟ گفت: نمیدانم از کجا حرف می زنید اما هیچ درختی در هیچ کجای تهران قطع نشده است. ˈآدرس دقیق به من بدهید.ˈ توصیه می کنم؛ بروید خود آن مکان را بازدید کنید.

وی درمورد پارک پردیسان نیز گفت: عکسی که از قطع درختان قیطریه در یکی از روزنامه ها به چاپ رسید، نمایی از پارک پردیسان بود؛ ما با پرواز بالگرد از فضای بالا پارک پردیسان بازدید کردیم و عکس را با نمای پارک مطابقت دادیم .

سخنگوی شهردار توضیح داد: شهرداری تهران برای اجرای برخی پروژه های شهری مجبور به جابجایی درختان می شود. همانطور که در بزرگراه صدر هم شاهد بودیم اما این درختان قطع و نابود نمی شوند و در بوستان دیگری کاشته می شوند.

ضدو نقیض گویی های مسئولان شهری درباره قطع درختان قیطریه تهران همچنان ادامه دارد. درحالی ˈمحمد هادی ایازیˈ سخنگوی شهردار تهران، قطع درختان قیطریه تهران را بطور کامل انکار می کند که شهرداران مناطق این مهم را تایید کرده اند.

درختان بخشی از بلوار قیطریه تهران در بلوار اندرزگو، تقاطع خیابان شریعتی تا بلوار کاوه و همچنین انتهای خیابان بهرود در ورودی به خیابان ایثار در منطقه 2 تهران طی دو هفته گذشته توسط شهرداری تهران شبانه قطع و نابود شد.

شبکه ایران: اینم تصاویرش!

چند روز قبل از اظهارات عجیب سخنگوی شهرداری تهران، شبکه ایران که انگار از تکذیب های این صنف آگاه است، نوشت: هفته گذشته رییس جمهور از قطع درختان توسط شهرداری تهران انتقاد کرد که بلافاصله روابط عمومی قالیباف با انتشار جوابیه نشانی درختان قطع شده را خواست!

در پی این اقدام شهرداری تهران ، شبکه ایران تصاویر برخی درختان قطع شده در خیابانها و بلوارها و نیز باغهای تبدیل به ساختمان شده را منتشر کرد. 

در همین جهت جمعی از کسبه و ساکنان بلوار قیطریه به قطع درختان به نشانی بلوار صبا (قیطریه) ، حد فاصل سه راه قیطریه و ابتدای بلوار کاوه اعتراض کردند که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می کنید.  










باشگاه خبرنگاران: قطع درخت در پایتخت سریالی شده است 
باشگاه خبرنگاران جوان در انتقاد از قطع سریالی درختان توسط شهرداری تهران نوشت: پارک جنگلی نیما یوشیج به وسیله فنس محصور شده که هدف از  این کار قطع درختان و تخریب این ساخت و ساز  است.


یکی از اهالی این منطقه می گوید: در این پارک 3هزار درخت وجود دارد که از مدت ها قبل آبیاری نشده اند و تعداد زیادی از آنها تا کنون خشک شده اند.
اهالی محل معتقدند که این کار توسط شهرداری منطقه 5 تهران و با هدف خشک کردن عمومی درختان انجام می شود.
این شهروند معترض ادامه داد: هیچ معلوم نیست شهرداری با چه توجیهی قصد دارد درختان این پارک را قطع کند. درختان منطقه غرب تهران بسیار با اهمیت هستند.

قطع درختان شهران توسط شهرداری/بدون پاسخ 

سایت تابناک نیز در بخش با بینندگان " خود از این عملکرد شهرداری تهران انتقاد کرد و نوشت:

طرح مشکل:
سلام
در منطقه شهران – بلوار نیمای.شیج محدوده وسیعی به عنوان پارک قرار دارد و تعداد زیادی درخت در آن¬جا می¬باشد و جایی است که مردم در آن¬جا تفریحات و ورزش خود را انجام می¬دهند. مدتی است که به درختان آب نمی¬دهند تا این درختان خشک شده و آن¬جا را به عنوان زمین بایر تخریب کنند و تغییر کاربری به مسکونی دهند و هم اکنون مقدار زیادی از درختان را قطع کرده و مشغول خاک¬برداری هستند تا در آن¬جا برج مسکونی (5 برج 1000 واحد مسکونی) ایجاد کنند. وقتی مردم برای اعتراض به آن¬جا رفته با برخورد خشن و زننده مأموران شهرداری مواجه شدند و با باتوم اشک¬¬آور از مردم پذیرایی شد. و مردم برای اتراض به آن¬جا رفته با برخورد خشن و زننده به این پایگاه خبر دادند و بسیج به حمایت از مردم وارد پذیرایی شد و مردم شهران بنا بر اطمینان به پایگاه بسیج امیرالمؤمنین شهران، به این پایگاه خبر دادند و بسیج به حمایت از مردم وارد عمل شد و از آن موقع به بعد با مردم کاری ندارند ولی قطع درختان همچنان ادامه دارند. البته مردم و شورایاری به شهرداری گفته¬اند اما کار همچنان ادامه دارد. خواهشمند است پیگیری کنید.
توضیح  «تابناک»

طي نامه ارسالي با شماره 462/ت مورخ 22 /05/ 91 به روابط عمومی شهرداری تهران متأسفانه جوابي دريافت نشد لذا طبق قولي كه بينندگان عزيز داده بوديم گزارش رسيده بدون جواب منتشر مي شود.

با توجه به عملکرد سالهای اخیر شهرداری تهران در قطع تهران، آیا می توان مخاطب اصلی سخنان حضرت امام خامنه ای را مسئولان این سازمان تحت اشراف محمدباقر قالیباف دانست؟

گفتنی است، حضرت امام خامنه ای ظهر امروز در سخنانی، گیاه و درخت را برای هر کشور و مجموعه بشری مایه برکت و آبادانی خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به کاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، خاطرنشان کردند: گلایه ای که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صدها درخت در جاهایی که نباید قطع بشوند، قطع می شوند.

ایشان افزودند: علاوه بر غصب زمین های اطراف شهرها و آبادی ها و از بین رفتن پوشش گیاهی توسط برخی افراد سودجو که سبزی این مناطق را به سیمان و ساختمان های بلند مرتبه تبدیل می کنند، مجموعه ی جنگل های کشور نیز در معرض تهدید قرار دارد.

حضرت امام خامنه ای با تأکید بر ضرورت شکل گیری عزم و اراده راسخ برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی مناطق اطراف شهرهای بزرگ تصریح کردند: از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها‏، بخصوص جنگل ها، مشکلات متعدد بشری را بدنبال دارد که همه مسئولین مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضائیه و شهرداری ها باید برای جلوگیری از پیشرفت این حرکت غلط، اقدام جدی بعمل آورند.

در این مراسم، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، و همچنین شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
درخت های چند صد ساله را میکنن به جاش علف و سبزه میکارن مدعی ایجاد فضای سبز هم هستن !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها