کد خبر: ۱۱۸۷۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
سرانجام پس از 14 روز بي آبي و جيره بندي آب شرب و بهداشتي در يزد، مردم اين ديار كويري امروز دوباره به حق قانوني خود رسيدند و تا ساعاتي ديگر دوباره از آب خط انتقالي اصفهان به يزد استفاده مي كنند.
به گزارش 598 به نقل از مهر، با پيگيري هاي مجدانه مسئولان استان يزد و تلاش ويژه وزرا، رئيس جمهور، مشاوران و معاونان وزرا و ... امنيت خط برقرار و كار بازسازي و مرمت خط و ايستگاه آغاز شد و امروز پس از 14 روز مردم يزد به حق قانوني خود رسيدند.
 
استاندار يزد نيز امروز از وصل شدن آب خط انتقالي يزد خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان و عنايت رهبري و رئيس جمهور به معضل آب يزد، خط آب انتقالي از امروز دوباره به روي مردم يزد باز مي‌شود.
 
محمدرضا فلاح‌زاده اظهار داشت: پس از مرمت و بازسازي ايستگاه پمپاژ شماره 4 خط اول انتقال آب به يزد، آب به سمت مخزن سنگاوي اري شده و حركت آن به سمت مخزن شحنه يزد در حال پيگيري است.
 
وي عنوان كرد: با پر شدن مخزن شحنه، آب خط انتقالي از امروز دوباره به روي مردم يزد گشوده مي‌شود و مردم از اين حق قانوني خود بهره‌مند مي‌شوند.
 
فلاح‌زاده ضمن قدرداني از تلاش ويژه و پيگيري وزراي كشور، اطلاعات و نيرو، مسئولان استان اصفهان و پيگيري‌هاي مسئولان استان يزد و عنايت ويژه رهبري و رئيس جمهور براي بازگرداندن آب به يزد قدرداني كرد.
 
وي از مردم اصفهان نيز قدرداني كرد و گفت: دولت مصوباتي داشته تا مشكلات كشاورزان و مردم مناطق شرق اصفهان كه از خشكسالي آسيب ديده‌اند نيز حل شود.
 
فلاح‌زاده اعلام كرد: آحاد مردم و خواص استان اصفهان می‌دانند آبی که به استان یزد تعلق گرفته از آب انتقالی زاگرس مرکزی، کانال کوهرنگ 1 و 2، چشمه لنگان و آب سیلابی است که پشت سد ذخیره می‌شود و از حقابه مردم شهرهای اصفهان نیست.
 
وی عنوان كرد: مقدار این آب بالغ بر 600 میلیون متر مکعب است و به طور متوسط سالانه 55 میلیون متر مکعب آن به یزد منتقل می‌شود.
 
فلاح‌ زاده از مردم يزد نيز خواست تا همچون گذشته در مصرف آب صرفه‌جويي كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۲
۶
در اصفهان خشکسالی ٰو در یزد رونق کشاورزی؟این است عدالت ؟
پاسخ
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
این حرفا مال یه مشت آدم جاهل یا دو به هم زنه؛ ما خودمون تو یزد گلخونه داریم که با آب چاه آبیاری میکنیم و با اینکه قطره ای هست جواب نمیدهف مجبوریم هر سال عمقش رو بیشتر کنیم باز هم جواب نمیده، تمام کشاورزی یزد با آب چاهه که این هم داره خشک میشه هرگز آب اصفهان در یزد صرف کشاوری و صنعت نمیشه ، این دروغ محضه! با یه تحقیق ساده قابل بررسیه
جدیدترین اخبار پربازدید ها