کد خبر: ۱۱۸۵۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده هیچ اطلاعی از پرونده فرزند هاشمی ندارم و قاضی نیستم که در این زمینه اظهار نظر کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعیدی‌کیا در جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: بنده هیچ اطلاعی از پرونده مهدی هاشمی ندارم و باید بر اساس قانون مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر مراجع قضایی تشخیص دادند حکم صادر شده و فرد مورد نظر نیز به مجازات برسد.

وی خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم اطلاعات غلطی بدهم و فردا روز در برابر خداوند متعال مورد غضب قرار گیرم چرا که عده‌ای برای سیاست همه حرف‌ها را درست و نادرست به زبان می‌آورند ولی بنده قاضی نیستم که در این زمینه اظهار نظر کنم.

این فعال سیاسی در پاسخ به ادعای مکرر دانشجویان در خصوص متهم بودن فرزند هاشمی نیز یادآور شد: اینکه بخواهم در مقام و منصب قضاوت و دستگاه‌ قضایی در مورد پرونده یک متهم صحبت کنم اصلاً شایسته نیست و شما دانشجویان نباید اجازه دهید بدون آگاهی و اطلاع از پرونده در این مورد اظهار نظر کنم چرا که هر وقت رئیس قوه قضاییه و مسئولان ذیربط به استان اردبیل آمدند در مورد این پرونده از آنها سئوال کنید وگرنه بنده نمی‌توانم به دروغ و برای خوشایندی برخی‌ها در این زمینه اظهار نظر کنم.

سعیدی‌کیا با یادآوری اینکه کشور را می‌توان بهتر از اینها اداره کرد، گفت: ما همچنان با مشکل خشکسالی و خشک شدن رودخانه‌هایمان نظیر زاینده‌رود و دریاچه‌ها نظیر دریاچه ارومیه روبرو هستیم در حالی که با یک مدیریت درست در حوزه آبریز منابع آبی می‌توان مشکلات بسیاری را برطرف کرد.

وی عنوان کرد: باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که منابع ملی مال همه ملت است و اینطور نیست که شهرکردی‌ها اجازه ندهند آبی وارد حوزه زاینده‌رود شود و یا از حوزه آبریز ارس آبی به سوی دریاچه ارومیه سرازیر شود چرا که منابع ملی کشور مال همه است و باید استفاده بهینه از آنها صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این بین ممکن است منطقه‌ای سهم بیشتری ببرد ولی اینکه انحصاراً منابعی را به مانند نفت محدود به استان خاصی بکنیم درست و منطقی به نظر نمی‌رسد.

رئیس جمهور کارگر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعیدی‌کیا در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بنده معتقدم در اداره امور رئیس جمهور کارگر کشور است که باید به تمام فعالیت‌ها نظارت درست و دقیق داشته باشد و اگر به مقام و پست برخی‌ها برنخورد باید گفت که این کارگر شایسته است بیشتر در کار نظارت و هدایت حاضر باشد.

وی با ذکر یک نمونه از وضعیت نابسامانی‌ها در اقتصاد کشور تصریح کرد: در حالی که ما 70 میلیون تن سیمان تولید می‌کنیم و فروشی معادل 6 هزار میلیارد تومان از این محل داریم اما همچنان به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات نمی‌توانیم در‌آمدزایی مناسبی از این محل داشته باشیم در حالی که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین می‌توان در این صنعت تحولی اساسی ایجاد کرد.

وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی ادامه داد: ما از لحاظ توریسم و گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم به طوری که آمار گردشگران ورودی به کشورمان بسیار زیاد است اما نتوانستیم در حوزه زیر‌ساخت‌ها و معرفی این جذابیت‌ها خوب عمل کنیم چرا که کشور‌داری کار ویژه‌ای است که در این زمینه نباید آن را در محدوده سخنرانی و اظهارنظرهای دهان پرکن ببینیم.

سعید‌ی‌کیا بیان داشت: برای رسیدن به یک نقطه ایده‌آل در صنعت توریسم و گردشگری باید برنامه‌ریزی‌هایمان مبدا مشخصی داشته باشد و همه فعالان این عرصه از آموزش‌های لازم برخوردار شوند و همه به سمت یک هدف واحد در یک زمان‌بندی مشخص حرکت کنیم.

وی در خصوص طرح فدرالیسم اقتصادی مطرح شده از سوی محسن رضایی نیز گفت: بنده اطلاع کافی از این طرح ندارم و نمی‌توانم در این زمینه قضاوت کنم اما سعی می‌کنم دراین زمینه مطالعه داشته باشم.

وزیر دولت‌های موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در خصوص برخی‌ توهین‌ها به مقامات کشور در ماه‌های اخیر نیز تاکید کرد: شایسته نیست نسبت‌هایی ناروا به شخصیت‌هایی بدهیم که زمانی در این کشور رئیس جمهور و یا مقام مسئول بوده‌اند و یا خدماتی را انجام داده‌اند.

سعیدی‌کیا افزود: اگر چهار پنج سال پیش که آغاز این بداخلاقی‌ها را شاهد بودیم جلوی آن با تدبیر و قاطعیت گرفته می‌شد امروز چنین وضعیتی را نداشتیم که بخواهند به سران قوا بی‌احترامی کرده و بی‌حرمتی روا دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر سابق جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ضرورت دارد هر کس در حوزه وظیفه خود اظهار نظر کند و  از برخی اظهارنظرهای غلط و نامطلوب جلوگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها