کد خبر: ۱۱۸۴۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
598 : چاک هیگل که به سختی از کنگره رای اعتماد گرفت این روزها در در حالی ریاست پنتاگون را برعهده گرفته است که بیشترین کاهش بودجه اجباری دولت متوجه نیرو های نظامی ایالات متحده آمریکا می شود.
به گزارش رجانیوز، در همین حال چاگ هیگل برای اثبات وفاداری خود به اسرائیل نیز مرتبا تحت فشار کنگره و لابی پرقدرت صهیونیست در آمریکا قرار گرفته و این موضوع سبب شده که وزیر دفاع جدید آمریکا با وجود کاهش بودجه نظامی امریکا گفته است که این کاهش بودجه سبب کاهش کمک های آمریکا به اسرائیل علی الخصوص درباه گنبد آهنین اسرائیل نخواهد شد.
 
در همین حال با توجه به اینکه وی متهم به کوتاه آمدن در قبال ایران در گذشته و حتی مخالفت با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در کارنامه خود دارد اخیرا قول های شفاهی و مکتوبی را به کنگره در جهت مقابله با نفوذ ایران داده و ادیبات خود را نسبت به ایران نیز تندتر کرده است.
 
چاک هیگل اخیرا در پاسخ مکتوب خود به کمیته خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا مطالبی راجع نحوه مقابله با ایران بیان کرده است که می توان از دل آن برخی اولویت های وی در مواجه با ایران را استخراج کرد که مهمترین سرفصل های آن به قرار ذیل می باشد:
 
1: تعهد کامل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای
 
2: حضور مستقیم و موثر در منطقه و مجموعی از اقدامات دیپلماتیک و اطلاعاتی برای مقابله با ایران و گروه تحت حمایت این کشور
 
3: عملیات سایبری علیه ایران / هیگل در این نامه مکتوب گفته است، اقدامات آمریکا علیه ایران در صورت تصمیم رئیس‌جمهور می‌تواند شامل عملیات سایبری باشد. لازم به ذکر است سال 2011 سیستم اطلاعاتی آمریکا با محوریت موساد تلاش کرد با حمله سایبری بوسیله ویروس استاکس‌نت به سناتریفیوژهای نیروگاه نطنر آسیب وارد کند که نیویورک تایمز بعدها فاش که این اقدام با دستور مستقیم باراک اوباما صورت گرفته است.
 
4: بهبود سیستم دفاع موشکی در خاورمیانه از طریق سرمایه گذاری بیشتر متحدین آمریکا در منطقه
 
5: تقویت نظامی اسرائیل از طریق نصب رادار سیستم دفاعی موشکی و مشارکت در دفاع موشکی دریایی این کشور
 
6: تلاش پنتاگون برای فراهم آوردن گزینه های نظامی گسترده تر برای کاخ سفید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها