کد خبر: ۱۱۸۳۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
روز جمعه هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۵ دیدار آغاز می‌شود و در حساس‌ترین بازی استقلال میزبان تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش 598 به نقل از  خبرگزاری فارس، هفته بیست و نهم لیگ برتر جمعه و با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود. جمعه جذاب‌ترین روز لیگ است. جایی که دو تیم اول و دوم جدول یعنی استقلال و تراکتورسازی با یکدیگر دیدار می‌کنند و سپاهان مدعی سوم قهرمانی هم در اصفهان بازی دارد. شاید در پایان این بازی‌ها سرنوشت قهرمانی لیگ معلوم شود. نگاهی به این 5 دیدار می‌اندازیم:

سپاهان - صبای قم؛ صمد از اصفهانی‌ها هم امتیاز می‌گیرد؟

سپاهان با پیروزی پرگل برابر گهر همچنان به قهرمانی در لیگ امیدوار باقی ‌مانده است. زردپوشان اصفهانی تلاش می‌کنند صبا را هم در خانه شکست بدهند و امیدوارند که دو تیم استقلال و تراکتورسازی در تهران به نتیجه مساوی برسند تا فاصله امتیاز‌هایشان با این دو تیم به حداقل برسد.

صمد مرفاوی دوست صمیمی قلعه‌نویی هم که هفته گذشته 2 امتیاز از استقلال گرفت در این هفته هم شاید به استقلال به طور غیرمستقیم کمک کند و با امتیاز گرفتن از سپاهان شرایط را برای قهرمانی آبی‌پوشان مهیا کند.

مس - پیکان ؛ یک باخت دیگر برای پیکان؟

تیم فوتبال مس که در رده هفتم قرار دارد اگر بتواند مقابل پیکان به پیروزی برسد رده ششمی پرسپولیس را از آن خود می‌کند. اتفاقی که بسیار محتمل است. زیرا پیکان تیم شانزدهم جدول ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد و شکست‌های پرگلی را هم در کارنامه‌اش داشته است. بعید است فیروز کریمی بتواند از مس امتیاز بگیرد مگر اینکه مس خیلی بد بازی کند!

 

داماش گیلان - نفت آبادان؛ بازی بحران‌زده‌ها

داماش بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن دچار بحران شد. هواداران این تیم خواهان برکناری حمید درخشان شدند و امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه هم به جز افشین ناظمی سایر نفرات کادر فنی را اخراج کرد و اکنون باید دید این تیم بدون سرمربی اصلی خود چگونه مقابل تیم هفدهم بازی خواهد کرد. شاید هم دوباره درخشان به تیم برگردد و اتفاق‌های دیگر در داماش رخ بدهد.

نفت آبادان هفته گذشته فولاد شکست‌ناپذیر را برد تا به آینده امیدوار شود. اگر علی فیروزی این هفته بتواند از داماش امتیاز بگیرد در آنصورت وضعیت داماش بحرانی‌تر از قبل خواهد شد.

 

سایپا - ملوان ؛ فرار از منطقه خطر

سایپا در نیم‌فصل دوم به هیچ عنوان آن تیم سرحال و آماده نیم‌فصل اول نبود و اکنون در رده دوازدهم قرار دارد و اگر سایپا در این بازی خانگی پیروز شود، می‌تواند تا رده نهم صعود کند و خود را از منطقه خطر دور نگه دارد ولی اگر مقابل ملوان شکست بخورد و امتیاز از دست بدهد در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرد. بازیکنان ملوان هم تلاش می‌کنند خود را از پله دهم بالاتر بکشند زیرا از این می‌ترسند که در صورت باخت بار دیگر حسین هدایتی مالک باشگاه آنها را جریمه کند. اتفاقی که هفته گذشته رخ داد و مالک باشگاه بازیکنان و مربیان تیمش را 5 درصد جریمه کرد.

 

استقلال - تراکتورسازی؛ فینال قرمز و آبی لیگ

جذاب‌ترین، مهیج‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته بیست و نهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. جایی که استقلال صدرنشین تلاش می‌کند با یک برد خانگی به سوی قهرمانی فرار کند و با 59 امتیاز از تراکتورسازی و سپاهان فاصله بگیرد اما حریف آبی‌های پایتخت تیم قدرتمندی است. تیمی که هم در میدان و هم در روی سکوها از استقلال چیزی کم ندارد. اگر چه مسئولان باشگاه استقلال عنوان کرده‌اند که فقط 10 درصد ظرفیت ورزشگاه را به تماشاگران تراکتورسازی می‌دهند اما بعید است در عمل آنها بتوانند چنین کاری را انجام بدهند و احتمال دارد روز جمعه طبقه دوم ورزشگاه آزادی یکدست قرمز و در اختیار تماشاگران تراکتورسازی قرار بگیرد. تونی اولیویرا هم مربی نیست که به سادگی بتوان او را شکست داد بنابراین جدال قلعه‌نویی و این مربی پرتغالی دیدنی است.

دیدار دو تیم مدعی قهرمانی فینال لیگ دوازدهم است. اگر تراکتورسازی در تهران سه امتیاز از استقلال بگیرد در آنصورت با دو امتیاز بیشتر صدرنشین خواهد شد و مساوی دو تیم به ضررشان و به سود سپاهان و حتی تا حدی فولاد خوزستان خواهد بود. روز جمعه استقلال تقریبا تیم کاملش را در اختیار دارد. باید دید در پایان این بازی آبی‌پوشان با تراکتور به سوی قهرمانی فرار می‌کنند یا قرمزپوشان تبریزی صدر جدول را از آن خود خواهند کرد.

برای دیدن جدول و برنامه بازی‌های لیگ اینجا را کلیک کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها