کد خبر: ۱۱۸۳۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
وزارت انرژی آمریکا از کاهش 171 میلیون دلاری و حذف هزاران فرصت شغلی در تاسیسات هسته‌ای واشنگتن خبر داد آن هم در شرایطی که اخیرا خبر نشست زباله‌های رادیو اکتیو در این تاسیسات منتشر شده است.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، وزارت انرژی آمریکا روز گذشته (سه شنبه) از تاثیر کاهش خودکار بودجه واشنگتن بر کاهش تقریبی 171 میلیون دلاری بودجه این وزارت و نهایتا حذف هزاران فرصت شغلی در تاسیسات تسلیحات هسته ای «هنفورد» که اخیرا به دلیل نشت زباله‌های رادیو اکتیو در آن، فعالیتش متوقف شده است، خبر داد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است که قطع پرداخت حقوق به پیمانکارانی که باید اخراج شوند و همچنین دادن مرخصی های اجباری بدون حقوق به هزاران کارگر خود را از اوایل آوریل سال جاری آغاز می کند.

بر اساس این خبر، این کاهش بودجه در وزارت انرژی آمریکا تردیدهای بیشتری را درباره تلاش های مربوط به پاکسازی در تاسیسات هسته‌ای «هنفورد» ایجاد می کند. هنفورد تاسیسات هسته ای واقع در جنوب واشنگتن است که اخیرا زباله های رادیو اکتیو از 6 مخزن زیر زمینی آن نشست کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، میزان نشست زباله‌های رادیو اکتیو در این تاسیسات هسته‌ای،‌ 3 گالن در روز اعلام شد.

رویترز نوشت که عملیات پاکسازی در تاسیسات هنفورد توسط وزارت محیط زیست و انرژی واشنگتن صورت می گیرد اما تقریبا تمام بودجه مربوط به این پاکسازی‌ها که توسط این وزارتخانه‌ها پرداخت می‌شود، بودجه فدرال است.

در ادامه این خبر نوشته شده است که در کل احتمال اخراج بیش از 4 هزار و 700 کارمند و یا فرستادن آنها به مرخصی‌های اجباری و یا کاهش ساعت‌های کاری در وزارت انرژی آمریکا وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها