کد خبر: ۱۱۸۲۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
با آغاز موج جدید درگیری‌ها میان نیروهای پلیس و معترضان مصر در شهر پورت سعید 142 تن در این درگیری‌ها زخمی شدند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، در درگیری‌هایی که در شهر پورت سعید مصر بار دیگر میان نیروهای پلیس و معترضان مصری ایجاد شد، 142 تن زخمی شدند.

بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره، این درگیری‌ها روز سه شنبه در اطراف ساختمان مدیریت امنیتی پورت سعید به وقوع پیوست که در پی آن یک منبع پزشکی اعلام کرد، 142 تن زخمی شدند.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای پلیس در این درگیری‌ها برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان در برابر ساختمان نیروهای امنیت داخلی شهر پورت سعید از گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده کردند.

حلمی العفنی، معاون وزارت بهداشت شهر پورت سعید در این خصوص گفت: 119 تن روز سه شنبه به دلیل استنشاق گاز اشک آور که توسط نیروهای پلیس شلیک شده بود دچار حالات خفگی شدند، این در حالی است که 11 تن دیگر به خاطر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای و 12 تن دیگر نیز به دلایل مختلف در این درگیری‌ها زخمی شدند.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند، معترضان در برابر ساختمان امنیت داخلی شهر پورت سعید آتش روشن کردند و پنج خودروی وابسته به این ساختمان نیز در داخل ساختمان به آتش کشیده شد.

همچنین شاهدان افزودند: افراد معترض به سه تن از نیروهای پلیس در مقابل ساختمان مذکور با چاقو حمله کرده و دو تن آنها را زخمی کردند که زخمی‌ شده‌ها بلافاصله به بیمارستان پلیس در قاهره منتقل شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهای "وزارت کشور محل اراذل و اوباش است" و "روح و جانم فدای تو پورت سعید" خواهان برکناری نیروهای پلیس و تحویل کامل شهر پورت سعید به نیروهای ارتش شده‌اند.

درگیری‌ها در این شهر برای سومین روز متوالی ادامه داشت و بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره، معترضان مصری تلاش داشتند تا با پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ به طرف پلیس به تظاهرات خود ادامه دهند.

درگیری‌ها در شهر پورت سعید از ژانویه گذشته پس از تصمیم دادگاه کیفری پورت سعید درخصوص بیست و یک متهم پرونده درگیری‌های ورزشگاه پورت سعید آغاز شد.

این در حالی است که نیروهای مسلح مصر اخبار منتشر شده درباره دریافت دستور برای انجام وظایف امنیتی در شهر پورت سعید را تکذیب کردند.

احمد محمدعلی، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد: اخبار منتشر شده درباره مکلف شدن ارتش برای انجام وظایف امنیتی در شهر پورت سعید در شمال شرق مصر صحت ندارد.

وی افزود: حضور نیروهای مسلح در این شهر در حقیقت یکی از ماموریت‌های فوق العاده برای آنها به شمار می‌آید و تنها در چارچوب حمایت از نیروهای وزارت کشور و در راستای عمل به مسئولیت‌های اصلی در حفظ امنیت و ثبات شهر پورت سعید است.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز در بیانیه‌ای کوتاه اخبار منتشر شده درخصوص مکلف شدن نیروهای مسلح برای تامین امنیت شهر پورت سعید را رد کرد.

این وزارتخانه افزود: این اخبار صحت ندارد و وزارت کشور همچنان به ماموریت اصلی خود در حفظ امنیت شهر پورت سعید ادامه می‌دهد و نیروهای مسلح در حمایت از نیروهای پلیس برای حفاظت اموال عمومی و دولتی ادامه می‌دهند.

این در حالی است که پیشتر محمد فواد جادالله، مشاور محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر در امور قضایی اعلام کرده بود که مرسی به نیروهای مسلح دستور داده امنیت استان پورت سعید را به شکلی بیشتر از وضعیت کنونی‌اش تامین کنند.

در خصوص انتخابات نیز عبدالمنعم ابوالفتوح، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که حزب "مصر قوی" که وی ریاست آن را بر عهده دارد در انتخابات پارلمانی آتی در مصر شرکت می‌کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: حزبش در انتخاباتی که قرار است در چهار مرحله و از روز 22 آوریل آغاز شود شرکت خواهد کرد.

این در حالی است که جبهه نجات ملی که یکی از بزرگترین احزاب مخالف مصری به شمار می‌آید پیشتر اعلام کرده بود در انتخابات پارلمانی شرکت نمی‌کند.

همچنین عمرو موسی، یکی از رهبران جبهه نجات ملی نیز خواهان تاخیر انتخابات پارلمانی در این کشور شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها