کد خبر: ۱۱۸۱۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
جمعی از دانشجویان موافق و مخالف دولت ونزوئلا با راهپیمایی در خیابان های کاراکاس، مواضع خود را در قبال شرایط سیاسی حاکم در این کشور که در شرایط فعلی به سلامتی چاوز مرتبط شده است، به تصویر کشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «ونزوئلا انالسیس»، جوانان حامی و مخالف «هوگو چاوز» رئیس جمهوری ونزوئلا روز یکشنبه هفته جاری با تجمع در بخش های مختلف کاراکاس مواضع خاص خود را در برابر شرایط سیاسی مرتبط با سلامت رئیس جمهوری این کشور نشان دهند.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که چاوز اخیرا در حال مبارزه با بیماری عفونت تنفسی در بیمارستان کاراکاس است و مشغول شیمی درمانی است و از دسامبر سال گذشته که به دلیل بیماری سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفت تاکنون دیده نشده است و دولت کاراکاس نیز اعلام کرده است که چاوز موقتا به دلیل داشتن لوله تنفسی قادر به صحبت کردن نیست.

بر اساس این خبر، دانشجویان و حامیان مخالفان در ونزوئلا با تجمع خود در کاراکاس خواستار شنیدن حقیقت درباره وضعیت سلامتی چاوز شدند و دولت این کشور را به دروغگویی درباره شرایط جسمانی رئیس جمهورشان متهم کردند.

این تظاهرات کنندگان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت عدم توانایی چاوز برای اجرای وظایف ریاست جمهوری اش شدند.

در کنار این تجمع اعتراض آمیز، جوانان حزب «سوسیالیست متحد» ونزوئلا نیز تجمع وسیعی را در مرکز کاراکاس سازماندهی کردند تا حمایت خود را از رئیس جمهوری این کشور در طول دوران نقاهتش به تصویر بکشند و از موضع مخالفان دولت انتقاد کنند.

بر اساس اعلام این جوانان، چاوز کارهای زیادی برای ونزوئلا انجام داده است و شایستگی این را دارد که بهبودی پیدا کند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان حامی رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به گسترش آموزش عالی رایگان تحت ریاست چاوز، اعلام کرد که امروزه آموزش به صورت رایگان انجام می شود و به همین دلیل است که ما می گوییم که دانشجویان مخالف بازیچه هایی هستند که نقش بدی را ایفا می کنند و فریب خورده اند.

حامیان چاوز با پایکوبی و دادن شعار، تمایل خود را برای بهبودی رئیس جمهوری اشان به تصویر کشیدند و در عین حال از دانشجویان معترض و ضد دولتی که بدون هیچ هدفی به خیابان ها آمده بودند انتقاد کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها