کد خبر: ۱۱۸۰۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه امتیازاتی به تشکیلات خودگردان به عنوان «حسن‌نیت» همزمان با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را بررسی می‌کند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی«معاریو» نوشت که «بنیامین نتانیاهو» در حال بررسی ارائه چند امتیاز به تشکیلات خودگردان در آستانه سفر «باراک اوباما» به منطقه است.

این روزنامه نوشت که ماهیت این طرح‌ها سیاسی است و نتانیاهو تحویل مقادیری مهمات و اسلحه به تشکیلات خودگردان و همچنین آزادی تعدادی از اسرای فلسطینی از جمله 123 اسیر جنبش فتح که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده‌اند، در دست بررسی دارد.

نهاد امنیتی در این زمینه پیشنهاداتی به نتانیاهو کرده و گفته است که ارائه این امتیازات باید به گونه‌ای باشد که دارای تاثیر سیاسی خطرناک بر نتانیاهو نباشد و زمینه ارتباطات با تشکیلات خودگردان را بهبود بخشد.

از جمله این پیشنهادات این است که مسئولیت برخی مناطق «سی» در کرانه باختری که تحت سلطه امنیتی و اداری رژیم صهیونیستی است، به تشکیلات خودگردان تحویل داده شود.

همچنین پیشنهادی در رابطه با منازل موجود در مناطق سی که منازل غیرقانونی به شمار می‌آیند و بازنگری در این پرونده ارائه شده است.

این در حالی است که برخی منابع فلسطینی گزارش دادند که «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان در سفر اخیر به واشنگتن به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است که آزادسازی 120 اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد و توقف شهرک‌سازی شرط ازسرگیری مذاکرات سازش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها