کد خبر: ۱۱۸۰۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
رئیس‌ جمهوری آمریکا در پیام تبریکی برای «سرژ سرکیسیان» به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست‌ جمهوری ارمنستان، «اقدامات خویشتندارانه» را برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ ضروری دانست.

به گزارش598،  فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری در پیام تبریکی برای "سرژسرکیسیان" رئیس‌جمهوری ارمنستان به مناسبت انتخاب مجدد وی در این سمت تاکید کرده است که حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی نیازمند «اقدامات خویشتن‌دارانه» است.

در این پیام آمده است: ما به حمایت خویش برای رسیدن به پیشرفت قابل توجه در روند حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی ادامه خواهیم داد. البته این روند که باید منجر به صلح و ثبات طولانی مدت در منطقه گردد، نیازمند اقدامات خویشتن‌دارانه است که باید به آن توجه شود.

اوباما همچنین وعده داد که دولت آمریکا تمایل دارد تا به  فعالیت خویش در جهت کمک به حل و فصل این مناقشه و همچنین حل و فصل برخی مشکلات در روابط ارمنستان و ترکیه ادامه دهد.

تلاش برای عادی سازی روابط و بازگشایی مرز بین ترکیه و ارمنستان بعد از 20 سال خلاء در ماه اکتبر سال 2009 آغاز شد، ولی مذاکرات در این زمینه هنوز به نتیجه نرسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها