کد خبر: ۱۱۷۹۹
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
طهورا نوروزي در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: به منظور اجراي يكي از مصوبات كميته كارگروه ترويج فرهنگ حجاب و عفاف وزارت كشور، در سال ۸۹ تهيه طرح تبليغ چهره به چهره را با همكاري سازمان بسيج خواهران كشور در دستور كار خود قرار داده‌ايم.

وي افزود: اين طرح با هدف استفاده از ظرفيت اثربخش آموزش به شيوه چهره به چهره در سطح ۴۰۰ محله در سراسر كشور برگزار خواهد شد؛ يكي ديگر از اهداف اين طرح شناسايي خلأ‌هاي فرهنگي و ديني در سطح خانواده‌ها و ارائه مشاوره به روش‌هاي اثربخش و آموزش دادن به افراد در راستاي نهادينه كردن رفتارهاي اخلاقي و ديني است.

رئيس اداره ترويج حجاب و عفاف مركز امور اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور با بيان اينكه بر اين اساس ۳۰۰ نفر هسته مركزي و علمي طرح كه مشاوران و مربيان هستند در سال ۸۹ آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند، تصريح كرد: يكي از شاخص‌هاي انتخاب مربيان، سنجش آنها با تست هوش ارتباطي بوده كه نقش مؤثري در اثربخشي حركت‌هاي آموزشي و تبليغي دارد.

وي در ‌خصوص اهداف اين طرح بيان كرد: ارتباط مستقيم و بي‌واسطه با خانواده‌ها در ترويج ارزش‌ها و مفاهيم ديني، استفاده از ظرفيت آموزش به شيوه حضوري كه يكي از روش‌هاي كارآمد آموزش در دنياست و استفاده از شيوه‌ها و روش‌هاي خلاق و مبتكرانه در خصوص تأثيرگذاري بر مخاطب با محوريت آموزش مهمترين اهداف اين طرح هستند.

نوروزي افزود: امروز يكي از بازوان فزاينده اجتماعي شدن، شركت در دوره‌هاي آموزشي است و هر فرهنگي كه در سطح جامعه به دنبال نهادينه شدن است، ظرفيت آموزش مي‌تواند در نهادينه شدن آن مؤثر واقع شود.

وي با اشاره به اينكه خانواده به عنوان نخستين جايگاهي كه انسان‌ها تجربه زندگي گروهي و جمعي در آن را دارند، جايگاه خاصي براي انتقال، تفهيم و رفتارسازي ارزش‌هاست، ادامه داد: بر اين اساس طرح چهره به چهره از طريق ارتباط مستقيم با خانواده‌ها ظرفيت بسياري در راستاي نهادينه كردن مفاهيم حجاب و عفاف و ارزش‌هاي ديني و اخلاقي به همراه آموزش‌هاي خلاقانه و ابتكاري دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها