کد خبر: ۱۱۷۹۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
مخالفان سوری با پخش تصاویری بر روی اینترنت مدعی شدند، مرکز استان الرقه را به طور کامل به تصرف خود درآوردند و کنترل بخشهایی از فرودگاه نظامی شهر حلب را نیز به دست گرفته‌اند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مخالفان نظامی سوریه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" با انتشار تصاویری بر روی پایگاههای اینترنتی، مدعی شدند شهر الرقه مرکز استان الرقه در شمال شرق سوریه را به تصرف خود درآوردند که در این تصاویر تعدادی از ساکنان الرقه نمایش داده می شود که در حال پایین کشیدن مجسمه حافظ اسد، پدر رئیس جمهوری کنونی سوریه از میدان اصلی شهر هستند.

ارتش آزاد سوریه همچنین مدعی شد در درگیریهای شهر الرقه توانسته رئیس شاخه امنیت ملی سوریه در این شهر را دستگیر کند و بیشتر ساختمانهای امنیتی و نظامی استان را به کنترل خود درآورد.

مخالفان همچنین مدعی شدند که استاندار استان الرقه را نیز به اسارت گرفته‌اند و در حمله به مراکز نظامی تعداد زیادی سلاح، مهمات و ادوات جنگی به غنیمت گرفتند.

شهر الرقه نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و سه سد بزرگ سوریه یعنی سدهای فرات، تشرین و البعث در نزدیکی این شهر قرار دارند که سد فرات، بزرگترین سد سوریه و نیروگاه برق این سد چند هفته پیش به کنترل مخالفان درآمده بود.

هنوز مشخص نیست که مخالفان با پیشروی نظامی این شهر را تصرف کرده‌اند یا نیروهای دولتی از آن عقب نشسته‌اند و درصورتی که ادعای مخالفان درست باشد الرقه اولین شهر مهمی خواهد بود که مخالفان توانسته‌اند آن را به کنترل خود در آورند.

از سوی دیگر مخالفان مسلح سوری در شهر حلب نیز مدعی شدند که فرودگاه نظامی مینغ که هفته‌هاست در محاصره مخالفان قرار دارد را به کنترل خود درآوردند و با ورود به این فرودگاه در حال نبرد با ارتش سوریه در داخل فرودگاه هستند.

مخالفان مدعی هستند که این فرودگاه استراتژیک نظامی واقع در نزدیکی مرز ترکیه را زیر آتش توپخانه‌ای خود دارند و ارتش سوریه در بخشهایی از فرودگاه متمرکز شده و کنترل کامل فرودگاه از دست نیروهای دولتی خارج شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها