کد خبر: ۱۱۷۹۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
بوکسور المپیکی تیم ملی گفت: شغلی نداریم که امرار و معاش کنیم و تا کی باید از خانواده‌مان خرج زندگی‌مان را بگیریم.

به گزارش 598، امین قاسمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه بوکس مسابقه‌ای را پیش‌رو ندارد اردوها تعطیل است. به همین دلیل همه ملی پوشان در گوشه‌ای از کشور تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. مرداد و شهریور‌ماه سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی را پیش‌رو داریم.

وی در مورد عملکرد بوکس در سال 91 ، گفت: به نظرم عملکرد بوکس در سال 91 نسبت به سال گذشته بهتر بود. رقابت‌های المپیک لندن مهمترین رویداد در سال 91 بود و تیم ملی با 4 بوکسور در المپیک لندن شرکت کرد. هر چند که نتوانستیم مدال المپیک را کسب کنیم، اما عملکردمان مقابل تیم‌های خارجی قابل قبول بود. معتقدم نبود امکانات در بوکس یکی از دلایلی است که ما نتوانستیم در المپیک مدال کسب کنیم. باید بیش از این به این رشته بها داده شود.

قاسمی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: بوکسورهای ایرانی در المپیک چیزی از حریفان خود کم نداشتند و تنها تفاوتی که ما با آنها داشتیم این بود که مثل آنها تیم حرفه‌ای از لحاظ امکانات نداشتیم. رقبای ما قبل از اینکه در المپیک لندن شرکت کنند تجربه حضور در 200 مسابقه را داشتند، اما ما تنها در 8 مسابقات برون مرزی شرکت کرده بودیم. باز هم با تمام این تفاوت‌ها صعود بوکسورهای ایرانی به مرحله یک هشتم کار بسیار بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر از بین 4 نفری که راهی المپیک شده بودیم، تنها احسان روزبهانی تمرینات بسیار منظمی را پیگیری می‌کرد. روزبهانی با پیشنهاد خوبی از کشور قزاقستان برای حضور در مسابقات لیگ جهانی روبرو شد و با آنها به توافق رسید و در حال حاضر برای آنها مبارزه می‌‌کند. خوشبختانه طی این چند ماه عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، اما دیگر نفرات در حال حاضر در خانه نشسته‌اند.

قاسمی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا لژیونر شدن احسان روزبهانی باعث می‌شود که پای دیگر نفرات به لیگ جهانی باز شود، گفت: قطعا حضور روزبهانی در لیگ جهانی برای شناخته شدن بوکس ایران در دنیا بسیار مفید است. با رایزنی مسؤلان مسئولان فدراسیون از سال آینده ما هم در لیگ جهانی شرکت خواهیم کرد. البته ما در نیم فصل نمی‌توانیم در لیگ جهانی شرکت کنیم، اما برای فصل‌های آینده قطعا شرکت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی لیگ‌برتر به ضرر بوکس نیست، گفت: یکی دیگر از دلایلی که بوکسورها خانه‌نشین شده‌اند، تعطیلی لیگ است. با برگزاری لیگ ما هر هفته برای حضور در مسابقات تمرین می‌کردیم و از لحاظ فیزیکی همیشه آماده بودیم. از همه مهمتر اینکه با حضور در لیگ حداقل با قراردادهای ناچیزی که از تیم‌ها دریافت می‌کردیم، گوشه‌ای از هزینه‌های زندگی‌مان تأمین می‌شد، اما با تعطیلی لیگ این امتیاز هم از ما گرفته شد. با این وضعیت نمی‌دانم آخر و عاقبت بوکس به کجا می‌رسد. متاسفم از اینکه به این ورزش اصلا بها داده نمی‌شود.

بوکسور المپیکی تیم ملی بوکس در پایان، عنوان کرد: نمی‌دانم چرا کسی به فکر ما نیست، جوانانی مثل ما که به طور حرفه‌ای در لیگ فعالیت می‌کند شغلی ندارند که بخواهند امرار و معاش کنند، ما تا کی باید از خانواده‌مان خرج زندگی‌مان را بگیریم؟ امیدواریم که اوضاع بوکس بهتر از این شود و افرادی که در این رشته تلاش می‌کنند، بتوانند به کارشان ادامه دهند. بنده معتقدم بوکس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها