کد خبر: ۱۱۷۹۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
رئیس جمهور چاد کشته شدن ابوزید و مختار بلمختار دو سرکرده القاعده در مالی را تایید کرد، اما القاعده تنها کشته شدن ابوزید را تایید می‌کند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ادریس دبی رئیس جمهور چاد دوشنبه اعلام کرد ابوزید و مختار بلمختار دو تن از رهبران افراطیون در مالی کشته شده‌اند.

وی اطمینان داد اجساد این افراد به سبب احترام به اصول اسلامی به معرض نمایش گذاشته نشده است.

رئیس جمهور چاد دیروز دوشنبه در مراسم افتتاح یک نیروگاه برق در حومه انجامنا گفت: دو تن از رهبران تروریستی یعنی ابوزید و مختار بلمختار که شمال مالی را آلوده کرده بودند در درگیری هایی که بیست و دوم فوریه و دوم مارس در ارتفاعات ادرار در شمال مالی بین نیروهای ارتش چاد و جهادی ها به وقوع پیوست کشته شدند.

هنوز مالی و فرانسه کشته شدن این دو فرمانده القاعده در مالی را تایید نکرده اند.

ادریس دبی همچنین اعلام کرد که یک سرباز دیگر چادی در درگیری های شمال مالی کشته شده اند تا شمار کشته های ارتش چاد در مالی به 27 تن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه عملیات تعقیب جهادی ها در کوه های ایفوگاش در منتهی الیه شمال مالی نزدیک مرز الجزایر ادامه دارد گفت: روزهای آتی سرنوشت ساز خواهد بود.

یک منبع وابسته به القاعده امروز سه‌شنبه کشته شدن یکی از فرماندهان این شبکه را در عملیات نیروهای فرانسوی و مالیایی علیه شورشیان در مالی تایید کرد.

یک عضو القاعده در مغرب اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری خصوصی «صحرا مدیا» موریتانی گفت: عبدالحمید ابوزید یکی از فرماندهان القاعده در حمله نیروهای فرانسوی در صحرای آفریقا کشته شد.

این منبع در عین حال تاکید کرد که مختار بلمختار فرمانده الجزایری القاعده در مالی همچنان زنده است و به مبارزه خود در  این کشور ادامه می‌دهد.

 خبر کشته شدن فرماندهان القاعده در مالی خوشحالی خانواده های گروگان‌های فرانسوی را به همراه نداشته است زیرا آنها نگرانند با این اتفاق جان نزدیکانشان که گمان می رود در همین کوهستان های شمال مالی در اسارت نیروهای القاعده هستند به خطر بیافتد.

خانواده گروگان‌ها توقف عملیات نظامی فرانسه در مالی را به منظور ایجاد فضای مناسب برای گفت وگو درباره آزادی آنها خواستار شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها