کد خبر: ۱۱۷۹۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
خانواده شهید محمودعیسی الجزیری از شهدای انقلاب بحرین امروز تحویل خانواده اش می شود تا در منطقه النبیه صالح با حضور گسترده مردم تشییع شده و به خاک سپرده شود.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، خانواده الجزیری اعلام کرد که امروز سه شنبه پیکر وی را تحویل خواهد گرفت و مراسم تشییع و خاکسپاری در منطقه النبیه صالح انجام خواهد گرفت.

محمود الجزیری همزمان با تظاهرات 14 فوریه (26 بهمن) در شهرهای مختلف از ناحیه سر با گلوله‌های ساچمه‌ای مورد اصابت قرار گرفت و چند روز بعد براثر جراحت وارده به شهادت رسید.

الجزیری سومین شهید بحرینی است که در پی اعتراضات روز 14 فوریه توسط نیروهای آل خلیفه به شهادت می‌رسد.

سخنگوی وزارت کشور بحرین پیشتر گفته بود: خانواده الجزیری برگه تحویل گرفتن پیکر وی را امضا کرده است اما تشییع و به خاکسپاریش در منطقه النبیه صالح را نمی پذیرد و می خواهد وی را در منطقه الدیه تشییع و سپس در منطقه النبیه صالح به خاک بسپارد؛ امری که این وزارتخانه آن را مغایر با آداب و رسوم معمول در بحرین می‌داند.

بحرین از بیش از 2 سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صدها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها