کد خبر: ۱۱۷۷۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
سپاهان در هر نيمه دو گل وارد دروازه ميزبانش كرد و مايلي‌كهن بعد از دريافت گل سوم نيمكت تيمش و ورزشگاه كوچك دورود را ترك كرد!!

سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيست و هشتم

گهر دورود – سپاهان اصفهان

نتيجه بازي رفت: 2-1 سپاهان

دوشنبه 14 اسفند 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه تختي دورود

تماشاگر: دو هزار نفر

داور: محمدحسين اسدي

كمك‌ها: سجاد طوري- حميد غمزه

اخطار: امید ابراهیمی (46) از سپاهان- امين تركاشوند (75)، محمدرضا خرسندنيا (78) از گهر

 

گهر دورود: شهرام مهربان- حامد ‌پورعمرانی (63- امین ترکاشوند)- مجید خمیسي- عمار نیک‌کار- محمدرضا خرسندنیا- مجید خدابنده‌لو (63- تقي نايبي)- فرید عابدی- محمود شفيعي- هاملت میختاریان- آرمان قاسمی- رضا کاردوست

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان- فرشید طالبی- علي احمدي- احسان حاج‌صفی- حسن جعفری- امید ابراهیمی- احمد جمشیدیان- امین جهان‌عالیان (71- محسن ايران‌نژاد)- محمدرضا خلعتبری (67- محمد غلامي)- جواهیر سوکای (64- رادومير جالوويچ)- حسین پاپی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازی

سپاهان بعد از برد جالب توجهی که برابر النصر عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد این بار در ایستگاه ۲۸ لیگ بر‌تر مهمان تیم گهر دورود است که در قعر جدول چیزی را برای از دست دادن ندارد و قصد دارد تا خالق یک شگفتی بزرگ در لیگ بر‌تر لقب بگیرد. با این شرایط زردپوشان با یک تغییر به ميدان آمده‌اند، بدین‌گونه که محرم نویدکیا هافبک خلاق و طراح خود را از ابتدا به بازی نگرفته‌اند.

نیمه اول

عطش شاگردان زلاتکو کرانچار برای دستیابی به گل سبب شد تا زردپوشان از بدو شروع بازی حملات پردامنه خودشان را بر روی دروازه تیم گهر تدارک ببینند. به همین علت وقتی در دقیقه نهم مسابقه طلایی‌پوشان از سمت راست نزدیک محوطه جریمه تیم گهر صاحب یک پرتاپ اوت دستی شدند احسان حاج‌صفی آن را با پرتاپی بلند بر روی دروازه مهربان فرستاد که اشتباه محض دروازه‌بان گهر مهربانانه توپ را جلوی سوکای فرصت‌طلب انداخت که وی با شوتی روي پا دروازه شاگردان مایلی‌کهن را باز کرد.

بعد از گل بازیکنان سپاهان دست از دوندگی بی‌امان خود برنداشتند و بیشتر تمرکز خود را بر روی مالکیت بر خط میانی گذاشتند و اکثر حملات‌شان را از جناح چپ جایی که حاج‌صفی نفوذ می‌کرد تدارک می‌دیدند که می‌شود به شوت جهان‌عالیان اشاره کرد که از فضای باز مدافعان گهر نهایت بهره را برد و با پای چپ توپ را به تیر عمودی دروازه مهربان زد. طلایی‌پوشان که چیزی در چنته تیم گهر نمی‌دیدند باز هم در دقایق انتهایی نیمه اول بر روی دروازه تیم گهر خطرساز شدند و توانستند با ارسال سانتر حسن جعفری بر روی نقطه پنالتی و تیزهوشی محمدرضا خلعتبری به گل دوم برسند.

نیمه دوم

زرد‌ها برای افزایش گل‌های خود نیمه دوم را باز هم توفانی اغاز کردند که باز هم خلعتبری در راس حملات زردجامگان تاثیرگذار بود. جهان‌عالیان وقتی راه‌های نفوذ به سمت دروازه مهربان را بسته دید در جناح چپ مهاجم شماره ۳۳ زرد‌ها را صاحب توپ کرد که سانتر خلعتبری بر روی تیر اول با ضربه سر طالبي وارد دروازه تیم گهر شد. طلایی‌پوشان بعد از زدن سه گل برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر گرم شدند تا این‌که احمد جمشیدیان از پشت محوطه جریمه تیم قرمزپوش گهر با یک شوت دیدنی دروازه شهرام مهربان را فرو ریخت تا زنگ سقوط به لیگ دسته اول را برای تیم گهر بلندتر از قبل به صدا درآورد.

چهار گل برای کادر فنی سپاهان اندوخته خوبی بود که بدین صورت با به بازی آوردن جالوویچ و ایران‌نژاد تا حدودی از خستگی مفرط بازیکنانش در دیدارهای آتی لیگ بر‌تر وقهرمانان آسیا جلوگیری کند. قرمزپوشان گهر نیز به طور کم‌فشار با شوت‌های آرمان قاسمی و ضربات خدابنده‌لو به دروازه طلایی‌پوشان نزدیک شدند که آمادگی شهاب گردان سبب شد تا این حملات پراکنده به هدر رود. شاگردان کرانچار در دقایق انتهایی نیمه دوم با حفظ توپ بازی را اداره کردند اما گویی گهری‌ها دیر از خواب غفلت بیدار شدند. قرمزپوشان شهر دورود با یک یورش از سمت راست توانستند در دقایق پایانی یکی از گل‌ها را پاسخ دهند.

 

شرح گل‌‌ها:

1-0 سپاهان؛ دقيقه 9: پرتاپ اوت بلند حاج‌صفی با اشتباه محض دروازه‌بان گهر و ضربه سوکای از داخل شش‌قدم به گل اول سپاهان تبدیل شد.

2-0 سپاهان؛ دقيقه 45: ارسال سانتر حسن جعفری از سمت راست بر روی نقطه پنالتی با شوت خلعتبری وارد دروازه مهربان شد.

3-0 سپاهان؛ دقيقه 49: پاس جهان‌عالیان به خلعتبری در جناح چپ و سانتر وی روی تیر اول با ضربه فرشید طالبی در قعر دروازه گهر جای گرفت.

4-0 سپاهان؛ دقيقه 70: شوت سهمگین احمد جمشیدیان از پشت محوطه جریمه گهر به طور مستقیم و به شکل زیبایی وارد دروازه شد.

4-1 گهر؛ دقيقه 2+90: سانتر ارسالی بازیکنان گهر از جناح راست با ضربه عمار نیک‌کار وارد دورازه گردان شد.

 

دقایق کلیدی

دقيقه 11: شوت سرضرب خلعتبری از فاصله 22 متری زوزه‌کشان از روی تیر افقی به بیرون رفت.

دقيقه 30: ارسال خلعتبری از جناح راست با شوت پای چپ جهان‌عالیان به تیرک عمودی دروازه مهربان برخورد کرد.

دقيقه 31: ضربه سر حسین پاپی در محوطه شش قدم تیم گهر به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقيقه 55: شوت پابه توپ سوکای از کنار دروازه با فاصله خیلی اندک راهی اوت شد.

دقيقه 57: ضربه سر رضا کاردوست با واکنش عالی شهاب گردان به کرنر رفت.

دقيقه 60: شوت محمدرضا خلعتبری از پشت محوطه جریمه گهر با برخورد به دست مهربان دفع شد.

 

بهترین بازیکن

باز هم محمدرضا خلعتبری با تکنیک منحصر بفردش با ارائه یک بازی مثمرثمر و زدن یک گل و تاثیرگذاری روی دو گل تیم سپاهان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

 

اتفاق ویژه

1-در دقیقه ۵۵ بعد از به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان توسط فرشید طالبی محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم فوتبال گهر به اتفاق دستیارانش با عصبانیت هرچه تمام‌تر از ورزشگاه تختی دورود خارج شد!!!

2-گزارشگر مسابقه گهر و سپاهان با گزارش ضعیفش در این بازی به نوعی روی اعصاب مخاطبان تلویزیونی رژه رفت. این گزارشگر عزیز اصلا توجهی به بازیکنانی که گل‌ها را به ثمر می‌رساندند نداشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها