کد خبر: ۱۱۷۶۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
رئیس مجلس با بیان اینکه عسگراولادی پیر فرزانه سیاست است، گفت: تئوری ولایت فقیه برای این به وجود آمد که مسیر جمهوری اسلایم یک سوی درست داشته باشد و دچار اعوجاج نشود.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی سخنانی در جمع نخبگان و برگزیدگان علمی و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد از نهادهای بسیار خدوم و کم سر و صدا در کشور است، اظهار داشت: این نهاد با تواضع کار خود را انجام می‌دهد و خدمات بسیاری به جامعه د اشته است.
 
وی با اشاره به حضور حبیب‌الله عسگراولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد در جمع نخبگان تحت پوشش این کمیته، گفت: آقای عسگراولادی پیر فرزانه سیاست است که وجود ایشان نمادی از یک عمر مبارزه برای حکومت اسلامی بوده و ایشان فراز و فرودهای سنگینی در درک کردند. 
 
رئیس مجلس افزود: عسگراولادی همواره همین حال حسن خلق را داشتند و در واقع یک رجل مبارز و سیاسی در تراز جمهوری اسلامی است. 
 
لاریجانی با اشاره به سخنان عسگراولادی که مستند بنی‌صدر درس عبرتی برای مسئولان و قوه مجریه برشمرده بود، گفت: بیانات و نصایح ایشان باید برای همه سیاستمداران مفید باشد. همچنین امروز ایشان مکاتبات و نامه‌هایی نیز داشته‌اند که نشانه نشاط شکل سیاسی وی است.
 
وی در ادامه سخنان خود به نهضت مشروطه نیز اشاره کرد و یادآور شد: اشکال نهضت مشروطه این بود که در فراز و فرودهایی که پیش آمد عاقبت به خیر نشد و  عواملی سبب شد که نهضت مشروطه دچار اعوجاج شده و از مسیر خارج شود لذا دست‌های نهضت مشروطه برای رهبران جمهوری اسلامی تاثیرگذار بود که حرکاتشان را طوری تنظیم کنند که آن گرفتاری‌ها پیش نیاید.
 
رئیس مجلس  ادامه داد: نهضت مشروطه توسط مراجع نجف و تهران آغاز شد اما زمانی که این حرکت شروع شد و 5 مجتهد تراز اول به مجلس آمدند، آرام آرام چند جریان این مسیر را عوض کردند که برخی از آنها غرب‌گرا و برخی تحت تاثیر مارکسیست‌ها بودند. عده‌ای نیز دسایس انگلیس را دنبال می‌کردند لذا این جریانات مسیر خود را از مرجعیت جدا کردند که یکی از عوامل انحراف در مشروطه جدا شدن از خط اصیل روحانیت و مرجعیت بود.
 
لاریجانی برهمین اساس اضافه کرد: اما در ا نقلاب اسلامی ایران به این موضوع بسیار توجه شد و تئوری ولایت فقیه برای جلوگیری از اوجاج حرکت جریانهای مختلف به وجود آمد تا مسیر جمهوری اسلامی یک سوی درست داشته باشد.
 
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجلس موسسان قانون اساسی نیز همین جریانات مخالف ولی فقیه وجود داشتند که یکی از آنها بنی‌صدر بود. همچنین جریانات غرب‌زده نیز مخالف تئوری ولی فقیه بودند اما فکر بلند امام خمینی(ره) و سیاستمداران بزرگ آن زمان این نقیصه را رفع کرد. لذا اکنون این ولایت فقیه است که در فراز و فرودها و بحران‌های داخلی و خارجی از کشور صیانت می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در دوران مشروطه برخی جریانات که ریشه در انگلیس داشتند ولی ظاهر خود را بزک کرده و با قیافه دیگری خود را نشان می‌دادند، مانند سردار سپه وجود داشت. که اینها یک سری موجودات حقه‌باز سیاسی در آن دوران بودند اما مدرس می‌دانست شعاری که سردار سپه می‌دهد دیکتاتوری به همراه دارد. لذا اینگونه آدم‌ها افرادی بودند که در نهضت مشروطه عوجاج ایجاد کردند. 
 
لاریجانی افزود: همچنین جنجال‌آفرینی و درگیری‌های سیاسی بسیاری در دوران مشروطه بود که به اختلافات دامن زدند. البته در عالم سیاست ممکن است این اختلافات به وجود بیاید اما باید یک جایگاهی وجود داشته باشد که خیرخواهانه مسائل را حل کند که ولی فقیه چنین نقشی را دارد. 
 
وی اضافه کرد: ولی فقیه در کشور کار اجرایی ندارد و نگاه می‌کند که حرکت کشور به سمت درستی برسد. بنابراین این مسائل پندهایی بود که از نهضت مشروطه به دست آمد.
 
رئیس مجلس در  ادامه به بحث عدالت اشاره کرد و گفت یکی از مسائل مهم که پس از انقلاب مورد  توجه قرار گرفت، عدالت بود؛ رهبران جمهوری اسلامی چه امام خمینی(ره) و چه ا فرادی بزرگی مانند شهید بهشتی تاکیدشان این بود که عدالت در کشور برقرار شود. لذا 22 روز پس از پیروزی انقلاب با فرمان امام کمیته امداد به وجود آمد.
 
لاریجانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید به نحوی باشد که عدالت متناسب با تراز فکری جمهوری اسلامی ایران برسد و یک وجه آن این است که افراد نیازمند کمک‌رسانی شود و مورد توجه ویژه قرار گیرند.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه یکی از نهادهایی که از مختصات بومی کشور به درستی استفاده کرد، کمیته امداد بود، گفت: این نهاد اطمینانی برای جامعه ایجاد کرد که مردم آن را باور کردند لذا اگر این نهاد صندوق صدقاتی در خیابان‌ها می‌گذارد یا جشن عاطفه‌ها برگزار می‌کند، با هم طیب خاطر می‌آیند لذا رفتار و نوع خدمت این نهاد چنین اطمینانی را در جامعه به وجود آورده است.
 
وی با بیان اینکه مجلس همواره یک نگاه تحسین‌آمیز به کمیته امداد داشته است، تصریح کرد: جدای از نصحیت‌های آقای عسگراولادی راجع به بحث مسکن، موضوع اشتغال نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته کمیته امداد مسیر کارآفرینی را جزو اولویت‌های خود قرار داده و با ایجاد کارآفرینی موتور محرک افراد را روشن می‌کند تا خودشان شغل‌شان را ایجاد کنند. همچنین کمک به افرادی که بتوانند تحصیلات عالیه را طی کنند از بخش‌هایی که کمیته امداد به خوبی مورد توجه قرار داد.
 
لاریجانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما د رمجلس نمایندگانی داریم که وقتی آقای انواری در مجلس حضور یافت، این نمایندگان خودشان اعلام کردند که جزء خانواده کمیته امداد بودند که این افتخار ماست. لذا از مسئولان کمیته امداد می‌خواهم تا هر چه می‌توانند کار کرده و به نیازمندان کمک کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
البته با عر ض پو ز ش پیر فرزانه میلیو نر سر ما یه دار
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها