کد خبر: ۱۱۷۳۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: زمان برگزاری دیدار استقلال و سپاهان فردا در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ مشخص می‌شود.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد زمان برگزاری دیدار استقلال و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی که این روزها با حواشی روبه‌رو شده است، گفت: طبق اعلام قبلی این مسابقه باید در تاریخ نهم فروردین ماه برگزار شود. اگر بازی را در آن زمان برگزار نکنیم عملا از لحاظ زمانی برای اتمام بازی‌ها وقت کم می‌آوریم.

وی افزود: باشگاه سپاهان با برگزاری بازی در 9 فروردین موافق است اما باشگاه استقلال به دلیل اینکه تیم ملی روز 6 فروردین در کویت بازی دارد و تعدادی از بازیکنانش در اردوی تیم ملی حضور دارند مخالف برگزاری بازی در این زمان هستند و این تاریخ را مناسب نمی‌دانند چون روز سه‌شنبه هفته بعد 13 فروردین و همچنین روز چهارشنبه آن چهاردهم فروردین ماه 92 استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان باید به میدان بروند برای حفظ آمادگی این دو تیم و با توجه به حساسیت بالای لیگ قهرمانان نمی‌توانیم جام حذفی را روز 10 فروردین سال 92 برگزار کنیم.

دبیر سازمان لیگ تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی‌ که گفته شد انجام بازی در زمان دیگری مقدور نیست. پیشنهاد باشگاه استقلال که مخالف بازی در تاریخ 9 فروردین است این بود که مسابقه نیمه نهایی و فینال جام حذفی به ابتدای فصل بعد موکول شود چرا که قهرمان لیگ برتر تا تاریخ 25 خرداد باید معرفی شود اما برای معرفی قهرمان جام حذفی فرصت بیشتری در اختیارمان قرار دارد.

کاظمی افزود: در همین راستا امروز جلسه‌ای با حضور رحیمی مدیرعامل سپاهان و امیر قلعه‌نویی و علی فتح‌الله‌زاده سرمربی و مدیرعامل استقلال برگزار کردیم. در این راستا روز گذشته جلسه‌ای که محمد‌حسین جعفری مدیرعامل تراکتور‌سازی هم در آن حضور داشت برگزار کردیم. مدیرعامل تراکتور‌سازی با توجه به اینکه تیمش در جام حذفی حضور ندارد مشکلی از این بابت نداشت و فقط تاکیدش بر این بود که با توجه به حساسیت دیدار‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر بازی‌ها به صورت همزمان برگزار شود.

دیدارهای هفته 33 و 34 قطعا به صورت همزمان برگزار می‌شود و تلاشمان این است که دیدارهای هفته 32 را هم بین تیم‌هایی که نتایجشان به یکدیگر وابسته است و باعث ایجاد حساسیت در لیگ برتر می‌شود را نیز به صورت همزمان برگزار کنیم.

وی در مورد نتیجه جلسه امروز قلعه‌نویی، فتح‌الله‌زاده و رحیمی اظهار داشت: در این جلسه به نتیجه‌ای نرسیدیم و با توجه به عدم توافق تصمیم بر این شد که هیئت رئیسه سازمان لیگ فردا تشکیل جلسه دهد و در این ارتباط تصمیم‌گیری کند.

کاظمی در مورد اینکه آیا منع قانونی در انجام دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی در تاریخ 9 فروردین وجود دارد گفت: روال این بوده که 3 روز پس از اتمام بازی تیم ملی دیدارهای داخلی را برگزار کنیم. فرقی که این بار وجود دارد این است که استقلالی‌ها معتقدند چون بازی تیم ملی در خارج از کشور است این موضوع باعث می‌شود که بازیکنان ملی‌پوش آنها دچار خستگی شوند.

 دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در جام حذفی چین‌های دیگری نیز حضور دارند و ممکن است پرسپولیسی‌ها به انجام دیدارهای جام حذفی در لیگ سال آینده اعتراض داشته باشند خاطرنشان کرد: هنوز در مورد این موضوع تصمیم‌گیری نشده و تنها پیشنهادی است که باشگاه استقلال مطرح کرده است. این حق برای هر باشگاهی محفوظ است که پیشنهاد‌های خودش را ارائه کند و هیئت رئیسه سازمان لیگ نیز وظیفه دارد صلاح عمومی را رعایت کند. به عنوان فردی که پیش‌نویس این جلسه را تهیه کردم فردا به عنوان دبیر در جلسه هیئت رئیسه حضور دارم اما خودم حق هیچگونه رایی ندارم. در جلسه فردای هیئت‌رئیسه در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها