کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
در حالی که وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل اتحادیه عرب به دنبال راهکاری سیاسی جهت حل و فصل بحران سوریه دیدار کردند، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه جامعه جهانی را به اعمال فشار علیه "مردم سوریه" متهم کرد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری روسیه نیوز، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، روز شنبه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در قاهره، پایتخت مصر دیدار کرد.

در این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد دو طرف در خصوص پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین المللی و در راس آنها بحران سوریه و تلاشهای صورت گرفته برای حل این بحران گفت وگو کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های مصری، یک منبع آگاه در اتحادیه عرب که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: العربی و کری در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و بخشی از مسائل مشترک دو کشور گفت وگو کردند.

جان کری روز شنبه برای انجام سفری دو روزه از ترکیه وارد قاهره شد؛ این اولین سفر کری به مصر پس از به عهده گرفتن پست وزارت خارجه آمریکا است.

این در حالیست که معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرد: جامعه جهانی و برخی قدرتها به مردم سوریه فشار می‌آورند تا آنها را وادار به انجام کاری کنند که خواسته آنها نیست.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت وحدت میان گروههای مخالف سوری تاکید کرد: ملت سوریه از این پس تصمیماتش را خود اتخاذ می کند چرا که ما شاهد بودیم قدرتهای جهانی برای اعمال فشار علیه سوریه و اجبار مردمش تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در خدمت به مردم سوریه شکست بخورد باید فورا منحل شود.

الخطیب در ادامه مدعی شد: ناآرامی‌هایی که در مرزهای سوریه با عراق و اردن ایجاد شده نشان می دهد که نظام احساس می کند دورانش به پایان رسیده.

از سوی دیگر وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه نیز بار دیگر اعلام کرد: دمشق برای مذاکره با کسانی که زبان عقل و مذاکره را بر زبان سلاح و درگیری ترجیح می دهند آماده است.

وی گفت: دولت برای اجرای برنامه‌های سیاسی جهت حل بحران و نزدیکتر شدن به برگزاری کنفرانس ملی، بسیار جدی است.

بحران سوریه در حالی وارد دومین سال خود می شود که همچنان درگیریها میان ارتش و گروههای مسلح مخالف در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها