کد خبر: ۱۱۷۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
در رابطه با مهریه هیچ صحبتی نشد. شهید شاه‌آبادی به من زنگ زدند و گفتند:"علی آقا، دو تا قرآن بخر و فردا صبح، ساعت 8 این‌جا باش."
علی عسگری، داماد شهید مهدی شاه‌آبادی در مراسم بزرگداشت ایشان، خاطراتی از پدر شهید همسرش برای خبرنگار برنا بیان کرد.

«وقتی جرات کردم و به خواستگاری دختر ایشان رفتم؛با روی گشاده با من برخورد کردند که برایم غیر قابل انتظار بود. 

با همسرم ساعت‌ها، مفصل صحبت کردیم تا به جمع‌بندی رسیدیم اما در رابطه با مهریه هیچ صحبتی نشد. شهید شاه‌آبادی به من زنگ زدند و گفتند:"علی آقا، دو تا قرآن بخر و فردا صبح، ساعت 8 این‌جا باش. می‌خواهیم خدمت امام(ره) برای عقد برویم." تمام مهریه ما همان قرآن بود که خودم سفر زیارتی هم مهر همسرم کردم.
 
شهید، بسیار پرکار بود. شاید کسی باور نکند که ایشان اوایل انقلاب حدود 3 ساعت می‌خوابید. علی‌رغم این، بسیار پرنشاط و باروحیه بودند. ویژگی دیگر ایشان در رابطه با منابع بود که می‌گفتند:"به فرموده امیرالمومنین(ع) انسان باید کم مصرف کند و زیاد کار کند."مصداق بارز این سخن، خود ایشان بود. به قدری کم غذا می‌خورد که انگار اصلا غذایی نمی‌خورد. اوایل انقلاب که شیر کم بود با این‌که بدن ایشان به شیر احتیاج داشت نمی‌خوردند و می‌گفتند:"شیر کم است."

ایشان بعد از انقلاب، از این‌که سمت اجرایی مهمی بگیرند ابا می‌کردند.آن‌موقع نماینده مجلس بودند. گفتم: «چرا شما یک کار مهم را قبول نمی‌کنید؟» گفت:"کاری که من دارم انجام می‌دهم از همه مهم‌تر است. هر روز که به مجلس می‌روم می‌بینیم که اختلافاتی بین جناح‌ها و اشخاص، شکل می‌گیرد. کار من این است که مراقبت کنم اختلافات بین دوستان و برادران بالا نگیرد."

برای این امر، اهمیت بسیاری قائل بود و از آن‌جایی که یک شخصیت روحانی، باسابقه، مورد احترام، خوش‌روحیه و خوش‌برخورد بود و همه می‌دانستند ایشان برای خودش تلاش نمی‌کند و اگر چیزی می‌گوید برای انقلاب، اسلام و کشور است؛اگر امروز شخصیتی مانند شهید شاه‌آبادی را داشتیم شاید چهره جامعه ما متفاوت می‌بود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها