کد خبر: ۱۱۷۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
احزاب مخالف دولت اردن در ادامه موج اعتراضات خود عليه سياست‏هاي دولت و در شصت‏وسومين سالروز اشغال فلسطين، روز جمعه هفته جاري تظاهرات خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كميته عالي احزاب مخالف دولت اردن در آخرين نشست دوره‌اي خود با اعلام حمايت كامل از مساله فلسطين، از شهروندان اين كشور خواست تا در شصت‏وسومين سالگرد اشغال فلسطين، روز جمعه هفته جاري تظاهرات كنند.

اين كميته با اعلام حمايت از مقاومت فلسطين در برابر رژيم متجاوز صهيونيستي و تاكيد بر حقوق مشروع و قانوني ملت فلسطين و در رأس آنها مساله حق بازگشت فلسطينيان، تعيين سرنوشت و برپايي دولت مستقل به پايتختي قدس شريف، خواستار مشاركت گسترده شهروندان اردني در اين تظاهرات شد.

كميته عالي هماهنگي احزاب مخالف دولت اردن همچنين در اين نشست اعلام كرد كه در راستاي تاكيد بر خواست كارگران و ضرورت پاسخگويي به آن بويژه در زمينه افزايش حقوق كه متناسب با ميزان تورم و سطح معيشتي در جامعه باشد، اين قشر به همراه اعضاي ساير اتحاديه‏هاي صنفي، روز يكشنبه هفته آينده در برابر مقر اتحاديه هاي صنفي اين كشور تحصن خواهند كرد.

همزمان با آغاز انقلاب‏هاي مردمي تونس و مصر در ابتداي سال جاري ميلادي، شهروندان اردني نيز به وضعيت موجود در كشور اعتراض كرده‌اند و هر هفته پس از اقامه نماز جمعه، شهرهاي مختلف اين كشور شاهد حضور انبوه شهرونداني است كه خواستار تغييرات اساسي در نحوه اداره كشور شده اند.

مساله اساسي اين است كه حكومت اردن تا كنون اقدام قابل توجهي در راستاي تامين نيازهاي شهروندان صورت نداده و بسياري از كارشناسان هشدار داده‌اند كه در صورت بي تفاوتي دولت به خواست ملت، ممكن است اين كشور وارد بحراني جدي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها