کد خبر: ۱۱۷۰۲۶
زمان انتشار: ۲۳:۲۴     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
گروه ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اتفاقات پس از انتشار فایل صوتی گزارشی را در این باره منتشر کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، خبر اصل و مایه کار خبرنگاری و جوهره لازم برای روزنامه‌نگاری است. وقتی خمیرمایه چنین کاری زیر سوال رود ماهیت یک رسانه زیر سوال می‌رود.

از روز گذشته بابت انتشار فایل صوتی علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال واکنش های مختلفی از سوی هواداران علاقه‌مند به فوتبال و همچنین اهالی رسانه و فوتبال به این خبر شده است.

پیش از هر چیز لازم می دانیم که به این نکته پافشاری کنیم در دو سال اخیر و از زمانی که علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال مشغول به فعالیت بوده خبرگزاری فارس با توجه به رسالتی که بر دوش خود احساس کرده و همچنین با توجه به خیل عظیم هوادارانی که این تیم در سرتاسر ایران دارد این را وظیفه خود می دانسته که در پوشش و پیگیری اخبار حوزه استقلال پیشگام باشد و همواره در سطح اول به بازتاب اخبار این  تیم ریشه دارد و پر طرفدار اقدام کند.

کاری که از دل بر آید و برای رضای خدا و خلق او باشد قطعا وجدان را راحت می کند و خدای بزرگ را شاکریم که در این مدت بدون منت و با توجه به وظیفه ای که احساس می کردیم اقدام به انتشار اخبار استقلال کرده و در این راه تا بدانجا که منطق و عدالت حکم می کرده حامی نه تنها استقلال بلکه پشتیبان فوتبال ایران بوده ایم. البته که در کار خبر گاها هم پیش می آید که انتشار برخی از اخبار و مصاحبه ها خوشایند یک مجموعه نیست و این مسئله در کار خبری اجتناب ناپذیر است.

در این مدت و به خصوص در سال جاری خبرگزاری فارس بیشترین حمایت ها را از علی فتح الله زاده داشته و اخبار و مصاحبه های آرشیو شده در خبرگزاری گواه این مسئله است.

شاید در اتفاقات اخیر که منجر به انتشار فایل صوتی شد علی فتح الله زاده که همواره معتقد بوده ایم با توجه به بی پولی هایی که نصیب استقلال شده توانسته تیم را صدرنشین حفظ کند، قربانی برخی از اطرفیانش در باشگاه شد که در 10 روز گذشته به شکل های مختلف و با شیطنت های زیاد سعی داشتند گروه ورزشی خبرگزاری فارس را بابت انتشار خبر استعفای مدیرعاملشان زیر سوال ببرند و از همه مهم‌تر اینکه شخص فتح الله زاده، در پشت پرده تاکید بر صحت استعفا داشتند و اما با اصرار برخی دوستان مجبور شدند که از پایه این خبر را تکذیب کند و زیر همه چیز بزند.

در 10 روز گذشته حتی در مواقعی که محمد عباسی وزیر ورزش اقدام به تکذیب استعفای مدیرعامل استقلال کرد خبرگزاری فارس واکنشی نسبت به این مسئله بروز نداد. حتی در این چند روز برخی از مسئولان استقلال به شکل های مختلف سعی در تکذیب این خبر بر آمدند اما گروه ورزشی خبرگزاری فارس با توجه به وضعیت حساس استقلال در لیگ برتر و حضور آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا سکوت اختیار کرد.

این سکوت در شرایطی بود که از سوی برخی دوستان و اطرافیان باشگاه استقلال تحت فشار بوده و حیثیت یک رسانه زیر سوال رفته بود.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس حتی در این مدت سعی کرد با علی فتح الله زاده صحبت کند اما با توجه به اینکه وی تمایلی به صحبت در این زمینه نداشت این سکوت رسانه ای را محترم شمرد اما مصاحبه پنجشنبه شب مدیرعامل  استقلال کار را به جایی رساند که برای خبرگزاری فارس سکوت دیگر جایز نبود.

شاید برخی از دوستان استقلالی که از روز گذشته پیام های خود را برای خبرگزاری فارس ارسال کرده اند از این خبرگزاری بابت انتشار این فایل صوتی گلایه‌مند باشند و آن را خیانت در امانت بدانند اما کاش دوستان زیر سوال رفتن خبرگزاری فارس بابت انتشار خبری که به صحت آن اطمینان داشت و خود علی فتح الله زاده هم آن را به طور خصوصی تایید کرده بود می دانست که ما به خاطر وی تحت فشار شدید رسانه ای قرار گرفته ایم، درک کنند.

در طول سال جاری خبرگزاری فارس از مسائل مختلف اتفاقاتی که علیه باشگاه استقلال رخ داده مطلع بوده اما به رسم امانت و حمایت از تیمی که نیت قهرمانی در آسیا را داشته آنها را تا به همین امروز هم محفوظ داشته است.

مدیرعامل استقلال با توجه به همه مشکلاتی که پیش از فصل برایش رخ داد و با توجه به اینکه هم اکنون نیز با بی پولی در حال اداره کردن تیم است استقلال را در صدر حفظ کرده و از اینکه راه درست را انتخاب کردیم بر خود می بالیم.

سرویس ورزش خبرگزاری فارس علاقه به افشاگری یا به تعبیر رسانه ای تمایلی به بی اخلاقی ندارد،(کمااینکه درد دل بیشتر بازیکنان استقلال از بی پولی، صحبت های مدیران سابق آبی ها در خصوصی شیوه مدیریت فعلی در استقلال و ... همگی به نزد امانت نزد ماست و رسالت اصلی باز کردن گره مشکلات است نه کور کردن آن) اما اعاده حیثیت یکی از مهم ترین عناصر در هر سازمان رسانه ای است و باید اعتراف کرد که خبرگزاری فارس برای انتشار فایل صوتی در عمل انجام شده قرار گرفت و برای حل آن نه راه پس داشت و نه راه پیش.

آقای فتح‌الله‌زاده فراموش نکنید که خبرگزاری فارس برای نشان دادن حسن نیت خود تمامی نظرات کاربران خبر انتشار فایل صوتی را به صورت آزاد منتشر کرد و خوانندگان با مرور اظهار نظرها می توانند به خوبی از حمله ها و انتقادهای تند برخی از کاربران که کاملا پیداست که از دوستداران استقلال هستند مطلع شوید.

آنها از انتشار این فایل ناراحت هستند چرا که خود ما هم معتقدیم انتشار صحبت های دوستانه تبعات بدی برای مدیرعامل استقلال دارد، اما سوال اصلی اینجاست؛ آقای فتح ‌الله‌زاده از دوم اسفند تا دهم اسفند تکذیب های متعدد خبر فارس در خصوص استعفای جنابعالی در رسانه های مختلف منتشر شد و سکوت تنها خط مشی مان بود، چون بر خود تکلیف کرده بودیم تا زمان شفاف سازی خودتان باید سکوت کنیم.(اسناد تمامی مصاحبه های انجام شده شما در خبرگزاری موجود است.)

نتیجه سکوت ما به تکذبیه صریح جنابعالی ختم شد و حال برای ادعاده حیثیت رسانه ای خود چه باید می کردیم؟

حال که نظرات کاربران را منتشر کرده ایم و خودتان شاهدید که چه هجمه ای علیه ما برپا شده، قضاوت را دوباره به خودتان می سپاریم؛ آیا در این داستان شما مظلوم واقع شده‌اید یا سرویس ورزشی خبرگزاری فارس؟

مدیرعامل محترم باشگاه استقلال؛ در آخرین اظهارات خود در یکی از سایت ها اعلام کردید که خبر استعفا را تکذیب نکردید،‌ اما معنی این جمله چیست؛ «اگر استعفایی بود حتما به دست وزیر می رسید،پس حتما استعفایی نبوده که وزیر ورزش هم از آن اظهار بی اطلاعی می‌کند»

در همین مصاحبه تاکید کردید که قضاوت را به دادگاه مردم می‌سپارید، اما امیدواریم شما قضاوت را به خودتان بسپارید، چون جنابعالی بهتر از هر فردی می توانید درباره رفتار سرویس ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص باشگاه استقلال، مدیرعامل، بازیکنان و هواداران این تیم قضاوت کنید.

اما سخنی با وزارت ورزش

اکنون روی صحبتمان با وزارت ورزش و جوانان است. به طور حتم محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان بهتر از هر کسی می داند که نبض ورزش ایران با رشته های مدال آور در المپیک در جریان است اما دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قلب تپنده این ورزش هستند. به خوبی می دانیم که وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه روی وزارت ورزش بی تاثیر نبوده و این وزارت با کمبود بودجه روبرو است اما چه بهتر بود که در این شرایط حساس عباسی که نشان داده می خواهد از تنش به دور باشد و شاید به همین دلیل است هر استعفایی را به راحتی نمی پذیرد، به یکی از دو قلب تپنده ورزش کشور توجه ویژه ای نشان می داد.

مشخص و معلوم است که اکثر هواداران استقلال به ماندن علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل این باشگاه معتقد هستند و چه بهتر بود قبل از اینکه دیر شود وزارت ورزش نقش پدری خود را برای این باشگاه پررنگ می کرد.

 جان کلام اینکه خبرگزاری فارس همواره به اصول خود پایبند است و رسالت خطیر خود که همان اطلاع سانی درست، به موقع و شفاف است را تحت هیچ شرایطی فراموش نمی کند حال انکه شاید در این راه طولانی و پر و پیچ و خم با سنگ ریزه هایی نیز روبرو شود. مشخص است که در این راه پر سنگلاخ هستند افرادی که قصد دارند به این قطار در حال حرکت سنگ بیندازند و به قول امیر قلعه نویی سرمربی استقلال به قطار ایستاده کسی سنگ نمی اندازد اما در این راه که می رویم توقف نداریم و به راه خود ادامه می‌دهیم.

گزارش از گروه ورزشی خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها