کد خبر: ۱۱۶۶۱۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي وقتي صحبت‌هايش در جلسه روز سه‌شنبه 8 اسفند، توسط رييس جلسه قطع شد، گفت: «جناب آقاي رييس اجازه بدهيد كه سخنان من كامل شود. اين گونه كه شما در بين سخنان من وارد مي شويد در رسانه ها سخنان من نيمه كاره درج مي شود و فرمايش شما كامل منتشر مي شود و اين گونه عرايض بنده ناقص است. درست است كه همه كساني كه اينجا هستند (صحن علني مجلس) عنوان شان خبرنگار است اما مثل اقشار مختلف كه درون شان فاسد نيز وجود دارد برخي از آنان «هرزه نگار»هستند و نصف حرف هاي مرا مي نويسند.»

اگرچه كوچك زاده در همين چند جمله هم همه خبرنگاران را با يك چوب نرانده بود اما برخي‌ها كه خود را مخاطب صحبت‌هاي او يافته بودند واكنش‌هاي تندي نشان دادند و حتي علي مطهري كه سابقه هتاكي‌هاي بي سابقه‌ و بكار بردن الفاظ ركيك از تريبون مجلس را در كارنامه دارد، به خبرنگاران گفت كه مي‌توانند از كوچك زاده شكايت كنند!

 

همزمان شدن اين اظهارات كوچك‌زاده با مطرح بودن طرح اصلاح آيين نامه داخلي و كاهش زمان حضور تصويربرداران و عكاسان در جلسات مجلس باعث شد تا اين گمان پيش بيايد كه كوچك زاده اين سخنان را در دفاع از اين طرح بوده است حال آنكه كه خيلي از نمايندگان كه علم مخالفت با آن را برداشته بودند اتفاقا خود از امضاكنندگان اين طرح در مجلس هشتم و نهم بوده‌اند!

 

امضاكنندگان طرح مذكور در مجلس نهم

 

امضاكنندگان طرح مذكور در مجلس هشتم

 

البته جداي از مباحث مطرح شده در مجلس و اظهارات نمايندگان، واكنش‌هاي صورت گرفته در خارج از خانه ملت هم جالب توجه است.

اينكه آيا ادبيات بكار گرفته شده توسط كوچك‌زاده مناسب بود يا خير و يا اينكه آيا نمي‌شد با بر زبان نياوردن چنين جملاتي امكان برداشت غلط و بهانه جويي را از دست برخي افراد گرفت، خود سخن قابل تاملي براي كوچك زاده است، اما برخي واكنش‌هاي صورت گرفته به اين جملات نشان مي‌دهد ظاهرا برخي اصرار دارند كه ثابت كنند ادعاي كوچك‌زاده درباره برخي از خبرنگاران چندان بيراه نيست.

براي مثال به اين عبارات توجه كنيد:

«گذشته خود و خانواده خود را یادآور شد»، «وقتی فهمید چه شیرینی‌ای خورده»، «از آنجا که ادبیاتش فاصله نزدیکی با اصل و نسبش دارد»، «به دلایلی که بر هیچکس روشن نیست و احتمالا ریشه در کودکی‌های وی دارد با روزنامه نگار جماعت حال نمی کند!»، «حرفش را پس می‌گیرد که من کی گفتم فلانن زاده‌ام؟»، «البته بزهکاری‌های این آدم...»‌، «این قدرت پرتاب فقط از یک ورزشکار روس بر می آید!» و...

اين‌ها بخشي از سرمقاله يك روزنامه تازه از توقيف درآمده است كه به قلم سردبيرش نوشته شده تا مثلا از شأن خبرنگاران در قبال توهين‌هاي يك نماينده مجلس دفاع شود! همين سرمقاله ثابت مي‌كند كه سخنان كوچك‌زاده اگر حتي درباره بخشي از خبرنگاران صادق نباشد عجالتاً حداقل درباره يكي از آنها صادق است. با خواندن اين چند عبارت فقط مي‌توان براي فضاي رسانه‌اي كشور كه اين افراد خود را به ناحق در جايگاه دفاع از آن يافته‌اند متاسف بود.

مي‌توان با صحبت‌هاي كوچك‌زاده موافق نبود و مي‌توان ادبيات بكار رفته در آخرين اظهار نظر جنجالي او را توهين آميز دانست اما چنين دفاع شرم‌آوري از ساحت رسانه و خبرنگاران تنها اين ضرب المثل را به ذهن متبادر مي‌كند كه «شاهد از غيب رسيد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها